Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs un finanšu ministrs Arvils Ašeradens šodien, 1. martā, dosies uz Ķekavu, lai apskatītu Ķekavas apvedceļa būvniecības gaitu, kā arī, lai runātu par publiskās un privātās partnerības (PPP) modeli citu nākotnes infrastruktūras objektu attīstībā.
Ķekavas apvedceļš ir pirmais PPP infrastruktūras projekts Latvijā. Tā izbūve ir svarīga savienojamībai ar Baltijas valstu galvaspilsētām, kā arī izšķiroša, lai atslogotu apdzīvot vietu satiksmi un uzlabotu iedzīvotāju drošību uz ceļiem. Apvedceļš satiksmei plāno atklāt šī gada rudenī, un šī projekta veiksmīgais īstenošanas process publiskās un privātās partnerības modelī kalpo kā labs paraugs turpmākajiem projektiem.
“Mana vīzija ir maksimāli efektīvi koncentrēt esošos resursus un piesaistīt jaunus līdzekļus ceļu infrastruktūras un drošības uzlabošanai visā Latvijā. Publiskā un privātā partnerība ir labs modelis, ko veiksmīgi realizē arī citās Eiropas valstīs. Kā nākamais projekts, uz ko ar cerībām raugos publiskās un privātās partnerības virzienā, ir Bauskas apvedceļš. Par šo projektu ir runāts gadu desmitiem, bet līdz šim uz priekšu nekas nav pavirzījies. Manā skatījumā PPP ir sevi labi attaisnojis, lai varētu lemt arī par Bauskas apvedceļa izbūvi šāda modeļa ietvaros. Cilvēki to gaida jau ļoti sen,” uzsver J. Vitenbergs.
PPP kā veiksmīgu risinājumu izceļ arī A. Ašeradens: “Ķekavas apvedceļa būvniecība pēc publiskās un privātās partnerības modeļa ir labs piemērs, kā ar caurspīdīgu procesu, labu pārvaldību un augstajiem kvalitātes standartiem nodrošināt iedzīvotājiem nepieciešamo infrastruktūru. Latvijā ir daudz vajadzību, ko varētu risināt ar šī modeļa palīdzību, piemēram, sociālās infrastruktūras būvniecība. PPP plašāka izmantošana veicinātu investīciju piesaisti un ekonomikas transformāciju, kas ir šīs valdības prioritāte.”
Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji. Būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas.
Projektu finansē Ziemeļu Investīciju banka un Eiropas Investīciju banka.
Informāciju sagatavoja:
Aļona Zandere
Ministra padomniece komunikācijas jautājumos
Tālr.: +37129367772
e-pasts: alona.zandere@sam.gov.lv