skats uz Vecrīgu skaidrā vasaras dienā

Lai nodrošinātu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā iekļautās Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformas īstenošanu, valdība šodien, 6. jūlijā, uzdeva satiksmes ministram Tālim Linkaitam izveidot Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupu.

Darba grupai līdz 2023. gada 31. jūlijam ir uzdevums izstrādāt Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānu, bet līdz 2025. gada 31. martam – konceptuālo ziņojumu par sabiedriskā transporta attīstību 2031.-2040.gadam. Pēc tam šie dokumenti tiks skatīti valdībā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits: “Darbs šajā jomā jau ir uzsākts, kopā ar pašvaldību un plānošanas reģionu pārstāvjiem veidojot plānu un izvēloties prioritātes sabiedriskā transporta attīstībai Rīgā un Pierīgā. Mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt apstākļus, lai veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu – izvēlēties videi draudzīgu sabiedrisko transportu savām ikdienas gaitām. Reformu īstenosim, tās pamatā liekot cilvēku vajadzības pēc ērtas, mūsdienīgas, videi draudzīgas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas galvaspilsētā un ap to.”

Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plāns vienlaikus būs arī daļa no kopējā Rīgas metropoles areāla ilgtspējības pilsētas mobilitātes plāna. Tas sevī ietvers sabiedriskā transporta piedāvājuma uzlabojumus – maršruta tīkla attīstības plānu, biļešu cenu un atlaižu politiku, integrētu kustības grafiku.

Darba grupā tiks iekļauti pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Rīgas domes, Autotransporta direkcijas, AS “Pasažieru vilciens”, VAS “Latvijas dzelzceļš”, VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, SIA “Rīgas satiksme”, kā arī Rīgas plānošanas reģiona un Rīgas metropoles areālā ietilpstošajām pašvaldībām.

Iepriekš vēstīts, ka Eiropas Komisija apstiprinājusi Latvijas AF plānu 1,8 miljardu eiro apmērā, no kuriem 295 miljonus eiro plānots investēt Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai, lai mazinātu transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un ļautu veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus. Mudinot iedzīvotājus pārsēsties no privātā transporta uz sabiedrisko, tiks nodrošināta pilsētas sabiedriskā transporta integrācija ar dzelzceļa stacijām. Tiks sinhronizēts un integrēts maršrutu tīkls un kustības grafiks, vienlaikus uzlabojot pārsēšanās iespējas dzelzceļa stacijās. Šīs pārmaiņas ļaus pasažieriem ērtāk savienot dažādus transporta veidus.

Piesaistot AF finansējumu, Rīgā un Pierīgā mērķtiecīgi tiks stiprināta sliežu transporta – dzelzceļa un tramvaja – loma. Investīcijas plānotas, lai uzlabotu pārvietošanās ātrumu ar sabiedrisko transportu, integrējot dzelzceļu ar citiem transporta veidiem. Līdz 2026. gadam pieejamās investīcijas tiks koncentrētas piecu multimodālo transporta koridoru attīstībai. Paredzams, ka ieguvēji būs ne tikai apkaimju iedzīvotāji, kuri dzīvo šo transporta koridoru tuvumā, bet visi rīdzinieki. Satiksmes ministrija turpinās arī Rīgas–Bolderājas dzelzceļa līnijas attīstību. 

Komunikācijas nodaļa

komunikacijas [at] sam.gov.lv