Satiksmes ministrijas īstenotās Valsts reģionālo autoceļu būvniecības programmas ietvaros šogad visā Latvijā gaidāmi uzlabojumi reģionālajos autoceļos vairāk nekā 350 kilometru garumā, turklāt darbi uzsāksies vairākos posmos, kur būvniecību iedzīvotāji gaidījuši jau gadiem ilgi.
“Reģionālo autoceļu atjaunošana ir nozīmīga gan iedzīvotāju ērtas pārvietošanās nodrošināšanai starp novadu centriem, gan arī teritoriju attīstībai un uzņēmēju interesei veidot jaunas darba vietas,” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Valsts reģionālo autoceļu būvniecības plānu līdz 2027. gadam pagājušā gada nogalē apstiprināja Autoceļu padomes sēdē un tas turpmākajos gados paredz mērķtiecīgus ieguldījumus reģionālo autoceļu attīstībā. Šis ir nākamais solis ilgtermiņa un vidēja termiņa plānošanas ieviešanā, lai mērķtiecīgi strādātu pie kopējā autoceļu stāvokļa uzlabošanas.
Būvdarbi šogad sāksies reģionālā autoceļa P4 Rīga-Ērgļi posmā no Rīgas apvedceļa līdz Ropažu pagriezienam, autoceļa P15 Ainaži-Matīši 18,67 kilometru garā posmā, būvdarbi norisināsies arī P27 autoceļa Smiltene-Gulbene un P37 Pļaviņas-Madona-Gulbene posmos. Latgales pusē asfaltbetona seguma atjaunošana notiks reģionālo autoceļu P36 Rēzekne-Gulbene, P45 Viļaka-Kārsava, P55 Rēzekne-Dagda posmos. Zemgales reģionā, kur plaši būvniecības darbi uz reģionālajiem ceļiem norisinājās jau iepriekšējās sezonās, šogad ceļa segumu atjaunos autoceļa P87 Bauska-Aizkraukle un P93 Jelgava-Iecava posmos. Kurzemes reģionā viens no lielākajiem būvdarbu objektiem reģionālo ceļu tīklā būs autoceļš P111 Ventspils (Leči) – Grobiņa, kā arī P128 Sloka-Talsi un P105 Butnāri-Saldus- Ezere un P127 Talsi-Upesgrīva.
Kopumā šogad asfaltbetona seguma atjaunošana vai pārbūve reģionālo autoceļu programmā plānota gandrīz 40 ceļu posmos. Precīzs tam nepieciešamais finansējums būs zināms pēc iepirkumu procedūras noslēgšanās. Šogad no valsts budžeta un Eiropas Savienības fondu līdzekļiem valsts autoceļu tīkla atjaunošanai plānoti vismaz 308 miljoni eiro.
Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam noteic skaidrus kritērijus lēmumu pieņemšanā par valsts reģionālo autoceļu attīstību, lai investīcijas un iecerētie darbi būtu paredzami vairāku gadu termiņā un autoceļu infrastruktūras būvniecība noritētu pārdomāti. Laika posmā līdz 2027. gadam paredzēti būvdarbi apmēram 1360 km kopgarumā, tai skaitā paredzot 183 km grants autoceļu posmu asfaltēšanu.
Plānojot primāri atjaunojamos reģionālo ceļu posmus, tiek ņemta vērā satiksmes intensitāte, ceļa loma pārrobežu savienojumu nodrošināšanā, bet visbūtiskāk - vai šie ceļu posmi savieno valstspilsētas, vai novadu administratīvos centrus savā starpā.
Ar Reģionālo autoceļu attīstības plānu satiksmes ministrs Tālis Linkaits un SIA “Latvijas Valsts ceļi” pagājušajā gadā iepazīstināja Autoceļu padomē, kā arī plānošanas reģionos.