Jaunumi

Otrdien, 18. februārī, Satiksmes ministrija (SM) informēja valdību par Rail Baltica projekta progresu un Latvijas prioritārajām aktivitātēm, lai saņemtu valdības atbalstu Baltijas valstu pieteikumam Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (turpmāk – EISI) sestajam uzsaukumam (CEF6). Latvijai nepieciešamais finansējums ir 297,6 milj. euro apmērā.

CEF sestajā projektu uzsaukumā Latvija noteikusi prioritārās aktivitātes, lai turpinātu uzsākto zemju atsavināšanu, izstrādātu Salaspils multimodālā loģistikas termināļa un infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektus, sagatavotu reģionālo staciju detālplānojumu un tehniskos projektus, realizētu Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla būvniecības 2.posmu un Rail Baltica savienojuma ar starptautisko lidostu Rīga būvniecības 2. posmu. Tāpat finansējums nepieciešams Anniņmuižas transporta pārvada un reģionālā ceļa Ulbroka-Ogre (P5) transporta pārvada būvniecībai. Projekta ietvaros nepieciešams arī nodrošināt Salaspils multimodālā termināļa ēnu operatora pakalpojumus un veikt pētījumu par Rīgas Centrālās stacijas un Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga operatora nodrošinājumu.

Latvijai nepieciešamais finansējums ir 297620500 euro apmērā, kas indikatīvi ietver 242385425 euro EISI finansējumu un 55235075 euro valsts budžeta līdzfinansējumu. EK apstiprinātais CEF6 finansējums būs zināms 2020.gada 3.ceturksnī, un par to MK tiks sagatavots atsevišķs informatīvais ziņojums.

Laikā no 2015. līdz 2019.gadam, parakstot trīs finansēšanas līgumus, Baltijas valstis ir apņēmušās investēt EISI finansējumu 819855 833 euro apmērā, to skaitā ārvalstu daļa un valstu līdzfinansējums kopā. No tiem 292098 895 euro ir paredzēti Latvijas aktivitātēm, ko veido ārvalstu finanšu palīdzības daļa 240567215 euro, bet valsts līdzfinansējums 51 531 680 euro apmērā.

Projekta pieteikumu līdz 2020.gada 26.februārim apkopos un iesniegs Inovācijas un tīklu izpildaģentūrai (INEA) AS “RB Rail”.

Informāciju sagatavoja:
Komunikācijas nodaļa
Tālr.: 67028003,