Nozares ziņas

Latvijas Pasts analogi vairākiem ārvalstu pasta uzņēmumiem sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – sūtījumu izsekošanu bez izsniegšanas pret parakstu. Līdz šim sūtījumu izsekošana bija iespējama tikai reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem, kas adresātiem tiek izsniegti pret parakstu un ir dārgāks pakalpojums salīdzinājumā ar vienkāršu sūtījumu noformēšanu. Jaunais pakalpojums paredz sūtījumu izsekošanu, kas ļaus klientam elektroniskajā vidē redzēt sava sūtījuma ceļu, bet izsniegšana būs tāda pati kā vienkāršiem sūtījumiem – piegāde pastkastīte vai pasta nodaļā gadījumā, ja sūtījuma izmērs nepieļaus ievietošanu pastkastītē. Attiecīgi arī pakalpojuma cena būs zemāka nekā reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem.

 

Ievērojot vairāku ārvalstu pasta uzņēmumu pieredzi, arī Latvijas Pasts sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – sūtījumu izsekošanu bez izsniegšanas pret parakstu. Tas nozīmē, ka klients turpmāk, sūtot vienkāršus sūtījumus – vēstules, sūtījumus ar dokumentiem vai sīkiem priekšmetiem – iekšzemē vai uz 37 ārvalstīm, varēs izvēlēties papildu pakalpojumu Sūtījuma izsekošana. Šādi noformētam sūtījumam tiks piešķirts numurs un svītrkods līdzīgi kā reģistrētiem/ierakstītiem vai apdrošinātiem sūtījumiem, kas elektroniskajā vidē ļaus sekot sūtījuma ceļam, taču jaunais pakalpojums neparedz sūtījuma izsniegšanu pret parakstu, kas joprojām attieksies tikai uz reģistrētiem/ierakstītiem vai apdrošinātiem sūtījumiem.

Izsekojamie sūtījumi adresātiem tiks piegādāti kā vienkārši sūtījumi – pastkastītē vai gadījumā, ja sūtījuma izmērs nepieļaus ievietošanu pastkastītē, – pasta nodaļā. Šo sūtījumu piegādes faktu pastkastītē pastnieki fiksēs savās viedierīcēs un tas tiks atspoguļots izsekošanas sistēmā. Savukārt par sūtījumiem, kas pārsniedz pastkastītes izmēru, klients saņems īsziņas aicinājumu savā mobilajā tālrunī, ja uz sūtījuma būs norādīts korekts tālruņa numurs, vai papīra formāta aicinājumu, ja tālruņa numurs nebūs norādīts.

Tā kā izsekojamu sūtījumu piegāde notiek bez paraksta par izsniegšanu, šā pakalpojuma cena būs zemāka nekā reģistrētiem/ierakstītiem vai apdrošinātiem sūtījumiem. Sūtījumu veidu atšķirības iespējams aplūkot te:

Pasta sūtījumu veidi

Vienkāršs

Izsekojams

Ierakstīts

Apdrošināts

Svītrkods

UA

LA

RR / RS

VV

Tiek skenēts pieņemot

Tiek skenēts visos apstrādes posmos

Jā – ja attiecīgās valsts pasta uzņēmums to nodrošina

Jā – ja attiecīgās valsts pasta uzņēmums to nodrošina

Tiek izsniegts pret parakstu

Sīkāka informācija par jauno pakalpojumu un 37 valstīm, uz kurām tas pieejams, aplūkojama te. Infografiks par dažādiem sūtījumu veidiem un cenas veidošanās mehānismu, izmantojot papildu pakalpojumus, redzams šeit.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3400 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNSIpsos un Quotas starpniecību.

Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
twitter.com/latvijas_pastsfacebook.com/latvijas.pastsinstagram.com/latvijas_pasts