Nozares ziņas Rail Baltica
shēma

Lai nodrošinātu būvniecības procesu drošu norisi, naktī no 7. uz 8. martu transporta satiksme Gogoļa ielā tiks pārvirzīta uz ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi. Transporta satiksmes organizācija šādā kārtībā plānota līdz 2023. gada rudenim. Jaunā Rail Baltica dzelzceļa pārvada pār Gogoļa ielu būvniecības darbus plānots pabeigt šī gada beigās.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX uzsāk jaunu būvniecības posmu – būvdarbus Gogoļa ielas pārvada rietumu pusē. Līdz ar ko, lai nodrošinātu satiksmes nepārtrauktību vienā no noslogotākajām Rīgas centra ielām un varētu turpināt būvniecības darbus, satiksme un gājēju plūsma tiek pārorganizēta uz Gogoļa ielas pārvada austrumu pusi. Gājēji, autovadītāji un sabiedriskā transporta vadītāji tiek aicināti sekot pilsētvidē izvietotajām norādēm un ceļazīmēm. Jārēķinās, ka ceļā, iespējams, būs nepieciešams pavadīt ilgāku laiku.

Nozīmīgākās izmaiņas Gogoļa ielas pārvada posmā:

  • Sākot ar nakti uz 8. martu līdz pat 2023. gada rudenim, gājēju pārvietošanās tiks organizēta tikai Gogoļa ielas pārvada austrumu pusē jeb blakus Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai. Gogoļa ielā tiks saglabāta ielas līmeņa gājēju pāreja pie Gaiziņa ielas. Gājēju ērtībai tiks ierīkota papildu pagaidu zemes līmeņa gājēju pāreja starp staciju un universālveikalu “Stockmann”.
  • Transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusē. Šajā zonā virzienā uz pilsētas centru līdz pārvadam tiks saglabātas divas joslas – tuvāk Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai paredzēta josla privātajam autotransportam, kurpretim sabiedriskais transports pārvietosies pa ielas vidējo joslu tāpat kā līdz šim, abām joslām saplūstot pārvada zonā.
  • Sabiedriskā transporta pieturas “Centrāltirgus” (virzienā uz centru) atrašanās vieta paliek nemainīga un atradīsies Gogoļa ielas vidū īpaši izveidotā “saliņā”.
  • Gogoļa ielā tiks paredzēta iespēja gājējiem ielu šķērsot ielas līmenī.
  • Paralēli BERERIX būvniecības darbiem tuvākajā laikā arī Rīgas domes stacijas apkārtnes projektu ietvaros plānots uzsākt darbus Gogoļa ielā, līdz ar to drīzumā šajā zonā gaidāmas nākamās izmaiņas transporta kustībā un pieturvietu novietojumā. BERERIX aicina sekot līdzi Rīgas domes sniegtajai informācijai.

Līdz šim pilnsabiedrība BERERIX ir demontējusi Gogoļa ielas pārvada austrumu puses dienvidu daļu, izbūvējusi jaunā Rail Baltica pārvada austrumu puses balstus, pamatni, kā arī veikusi inženierkomunikāciju pārbūves darbus.

Marta sākumā tiek uzsākti aktīvi būvniecības darbi pārvada rietumu pusē, kur līdz 2023. gada rudenim plānots pilnībā izbūvēt jaunā Rail Baltica pārvada dienvidu daļu. Pēc tam satiksme atkal tiks pārslēgta uz pārvada rietumu pusi jeb Rīgas Centrāltirgus pusi. Būvniecības darbu laikā pilnsabiedrība BERERIX nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu.

Projekta īstenošanas rezultātā Gogoļa ielā tiks izbūvēts par 20 metriem platāks dzelzceļa pārvads, kas nākotnē apkalpos gan Latvijas dzelzceļa vilcienus, gan nodrošinās jaunā Rail Baltica ātrvilciena kustību.

***

Pilnsabiedrībā “BERERIX” apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.


BERERIX” ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis Arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail, sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Kārlis", "JKIB inženieri" un "Labie koki projekti".


Kopš 2020. gada janvāra “BERERIX” intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.