Nozares ziņas Rail Baltica
Salaspils intermodālais terminālis

Izvērtējot Salaspils TEN-T intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai slēgtā konkursa pirmajā kārtā iesniegtos sešus piedāvājumus, dalībai otrajā, noslēdzošajā, kārtā nominēti trīs kandidāti. Otrās kārtas dalībniekiem jāiesniedz finanšu un darbu realizācijas piedāvājums.  Konkursa organizētājs plāno noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju 2022. gada otrajā ceturksnī.
Nominētie kandidāti pārstāv septiņas valstis – Latviju, Vāciju, Franciju, Itāliju, Somiju, Poliju un Lietuvu. Dalībnieki izveidojuši uzņēmumu apvienības, lai  konkurētu kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums. Tas ļaus izvēlēties darbu kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu.

Uz iepirkuma konkursa otro kārtu nominēta:

  • pilnsabiedrība Egis Rail S.A., kas sastāv no DB Engineering & Consulting Gmbh (Vācija) un Egis Rail S.A., (Francija);
  • personu apvienība SIA BRD projekts, Srl Sintagma, kas sastāv no SIA BRD projekts (Latvija) un Sintagma S.r.l. (Itālija);
  • pilnsabiedrība Sweco Infra & Rail Oy, kas sastāv no SIA Witteveen+Bos Latvia (Latvija), Sweco consulting Z O.O., (Polija), Sweco Infra & Rail Oy  (Somija) un UAB Sweco Lietuva (Lietuva).

Salaspils TEN-T intermodālā kravu termināļa teritorijā, kas sasaistīta ar 1520 mm dzelzceļu un Rail Baltica pamatlīniju - Eiropas standarta sliežu ceļu platumu 1435 mm, tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana, kā arī to apstrāde. Galvenie pakalpojumi, ko nodrošinās šajā teritorijā - kravas operācijas ar konteineriem, autotransporta pārvadājumi pa dzelzceļu, noliktavas un atvērtā tipa glabāšanas laukumi.

Rail Baltica projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji Latvijā – Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.

Par Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.

Papildus informācijai:
Rita Voronkova,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja
Mob.tel. 29264403,
e-pasts: 
rita.voronkova@edzl.lv