“Rail Baltica projekts būs spēcīgs instruments, lai pārvarētu ekonomisko lejupslīdi, ko Eiropā izraisīs vīrusa pandēmija. Pateicoties visu triju Baltijas valstu darbam gan speciālistu, gan valdības līmenī, projekts turpinās arī pašlaik,” šodien, uzrunājot Rail Baltica tiešsaistes globālā foruma dalībniekus, uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Pastāvīgais Eiropas Savienības finansējums nodrošina projektam nozīmīgu ekonomiskās aktivitātes atbalsta potenciālu: visās turpmākajās projekta īstenošanas fāzēs būs nepieciešamas jaunas darbavietas, dažādi celtniecības materiāli, dzelzceļa sastāvdaļas un citi elementi. Tas pozitīvi ietekmēs Baltijas valstu iekšzemes kopproduktu, atklāšanas runā teica satiksmes ministrs.
Tāpat Rail Baltica rada finanšu plūsmas arī uz citām ES dalībvalstīm. To nodrošina noslēgtie līgumi ar starptautiskiem uzņēmumiem par projektēšanas, celtniecības un ekspertu pakalpojumiem. Darbs pie Rail Baltica projekta kopā ar iesaistītajiem starptautiskajiem uzņēmumiem turpinās, uzsvēra Linkaits.
Pašlaik Latvijā notiek projektēšana visai 265 km garajai dzelzceļa līnijai. Projektēšanas posmu Latvijā plānots pabeigt līdz 2022. gada beigām, bet būvniecību sākt šā gada nogalē. Konkurss par Rail Baltica stacijas būvniecību starptautiskajā lidostā Rīga tika izsludināts 2019. gada novembrī, un būvniecības līgumu plānots parakstīt līdz 2020. gada beigām. Rīgas centrālā mezgla un ar to saistītās infrastruktūras projektēšanas un būvniecības līgums ir parakstīts jau 2019. gada maijā. Tas paredz ievērojamas izmaiņas Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, integrējot Rail Baltica esošajā Rīgas transporta infrastruktūrā.
Ilze Salna
Ministra padomniece komunikācijas jautājumos
Tālrunis: 29404124, 67028255
Ilze.Salna@sam.gov.lv