Esot satiksmes ministra amatā gandrīz četrus gadus, Tālis Linkaits virzījis būtiskas pārmaiņas nozarē ar galveno uzstādījumu veidot mūsdienīgu, ērtu un iekļaujošu sabiedriskā transporta sistēmu, kā arī attīstīt drošu infrastruktūru gājējiem, autovadītājiem un velobraucējiem.
T. Linkaits pauž, ka arī nākamajai valdībai jāturpina mērķtiecīgs darbu pie autoceļu tīkla uzlabošanas, izpildot valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģiju. Būtiski nodrošināt Ķekavas apvedceļa pabeigšanu, Rīgas apvedceļa pārveidi par četru joslu ātrgaitas autoceļu un Iecavas un Bauskas apvedceļa būvniecību.
“Transporta plūsmas un satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešams investēt valsts galveno autoceļu pārbūvē. Eiropas Komisijas atzinums liecina, ka tikai 8% valsts galveno autoceļu atbilst Eiropas Transporta tīkla prasībām, līdz ar to nepieciešams turpināt uzsākto darbu pie galveno autoceļu pārveides par 2+2 joslu šosejām,” pauž T. Linkaits.
T. Linkaits savā darbā kā prioritāti bija izvirzījis mūsdienīgas sabiedriskā transporta sistēmas veidošanu ar dzelzceļu kā tās mugurkaulu. Šajā jomā lielākais ieguvums ir jaunie elektrovilcieni, no kuriem pirmie pieci vilcieni ir ieradušies Latvijā un tiek komplektēti un testēti. Ir jāpabeidz šo vilcienu sertifikācija un nodošana ekspluatācijā, lai jau nākamā gada pirmajos mēnešos tie būtu pieejami satiksmē elektrificētajās līnijās Jelgavas, Tukuma, Skultes un Aizkraukles virzienā.
T. Linkaits uzsver, ka ir nozīmīgi turpināt darbu pie dzelzceļa kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaula stiprināšanas, pabeidzot bateriju vilcienu iepirkumu, “Rail Baltica” pasažieru pārvadājumu modeļa sagatavošanu un izstrādājot integrētu Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmu.
Latvijas drošam savienojumam ar Eiropu stratēģiski svarīga ir “Rail Baltica” projekta ieviešana iespējami ātrā tempā. Jau pašlaik “Rail Baltica” projektā notiek vērienīgi būvniecības darbi Rīgas Centrālajā stacijā un lidostā “Rīga”, bet dzelzceļa pamattrases izbūve jāsāk nākamā gada otrajā pusē.
Latvijā papildu divām starptautiskajām stacijām Rīgā “Rail Baltica” trasē tiek projektētas 16 reģionālās stacijas, kuras ir svarīgi iekļaut esošajā sabiedriskā transporta un pilsētu infrastruktūrā.
Vienlaikus notiek divlīmeņu – autoceļa un ātrvilciena tilta pāri Daugavai pie Salaspils projektēšana, kas atbilstoši tā mērogam, tehniskajiem un ekspluatācijas raksturlielumiem uzskatāms par pasaules līmeņa inženierbūvi Latvijā.