Lai apspriestu Krievijas sāktā kara Ukrainā un šīs agresīvās rīcības dēļ pret Krieviju noteikto sankciju ietekmi uz tranzīta un loģistikas nozari, satiksmes ministrs Tālis Linkaits trešdien, 2. martā tikās ar Latvijas Stividorkompāniju asociāciju, lielo ostu un Latvijas dzelzceļa vadību.
Latvija kopā ar pārējām Eiropas Savienības dalībvalstīm strādā pie nākamās sankciju pakotnes, kurā tiek izskatīta arī iespēja par ierobežojumiem Krievijas kuģu satiksmei Eiropas Savienības valstu teritoriālajos ūdeņos.
“Šajā gadījumā, tieši tāpat kā ar pārējām sankcijām, ir būtiski, lai lēmums tiktu pieņemts visām valstīm kopīgi, jo vienas valsts atsevišķie ierobežojumi nerada vajadzīgo efektu. Tikai vienota politika ļaus sasniegt mūsu visu mērķi – Krievijas starptautisku izolāciju un maksimālu sankciju ietekmi,” pauž T. Linkaits.
Taču arī pirms jaunu sankciju ieviešanas ministrs aicināja ostu un uzņēmēju pārstāvjus kritiski izvērtēt, ar kādiem uzņēmumiem notiek sadarbība un kādiem kuģiem tiek sniegti pakalpojumi, un nepārprotami norādīt, ka ar Krieviju saistīti kuģi nav vēlami Latvijas ostās.
Ministrs izteica pateicību Latvijas Stividorkompāniju asociācijas paustajai nostājai, asi nosodot Krievijas masveida uzbrukumu Ukrainai un paužot stingru atbalstu Ukrainas vēlmei iestāties Eiropas Savienībā. Asociācija šonedēļ atklātā vēstulē ministram norāda, ka ostas ir kritiskās infrastruktūras objekts, un nozare ir gatava nodrošināt energokravu diversifikāciju no Rietumiem un rūpēties par ostu drošību. Jau kopš 2014. gada nozare ir aktīvi strādājusi pie transformācijas uz viedo reindustrializāciju un diversifikāciju un ir gatava tālāk attīstīties, ar valsts atbalstu nodrošinot ievērojamu atjaunojamo energoresursu ražošanu.
Asociācija pauda gatavību nodrošināt nozares operatīvu krīzes komunikāciju un izstrādāt nepieciešamo kritiskās infrastruktūras nodrošināšanas plānu un papildus alternatīvo investīciju plānu, kas veicinātu energoneatkarību un drošību Latvijas tautsaimniecībai.
Ministrs un uzņēmēji bija vienisprātis, ka pie tik mainīgas ģeopolitiskās situācijas, kad notikumi attīstās pa dienām un stundām, ir būtiska operatīva informācijas apmaiņa un problēmjautājumu kopīga ātra risināšana. Tāpat svarīga ir sadarbība ar Ekonomikas un Ārlietu ministrijām.