Nodrošinot sūtījumu maksimāli ātru izsniegšanu, Latvijas Pasts izvietos kopumā 18 jaunus pakomātus Rīgas un reģiona noslogotākajās pasta nodaļās – pirmais pakomāts jau darbojas pie Rīgas 83.pasta nodaļas Dzirciema ielā 1a un klientiem sūtījumu izņemšanai ir pieejams 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā. Tuvāko nedēļu laikā pakomāti pakāpeniski tiks izvietoti arī pie citām nodaļām vai to telpās atkarībā no katras konkrētās nodaļas tehniskajām iespējām. Ņemot vērā Covid-19 krīzi, ienākošo sūtījumu nevienmērīgo plūsmu un drošības prasības, kas samazina uz vietas nodaļās apkalpojamo klientu skaitu, sākotnēji 18 jaunie pakomāti būs paredzēti tikai sūtījumu izsniegšanai.
Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme būtiski ietekmē gan ienākošo sūtījumu plūsmu, gan pakalpojumu sniegšanu pasta nodaļās. Starptautisko sūtījumu plūsma ir ļoti nevienmērīga, vienlaikus bieži ienākot lielam sūtījumu apjomam no ārvalstīm, kas pēc apstrādes Latvijas Pasta šķirošanas kompleksā tiek nogādāti pasta nodaļās un ir vienlaikus jāizsniedz lielam skaitam klientu. Tajā pašā laikā iespējas apkalpot klientus pasta nodaļās samazinās: vairākos desmitos pasta nodaļu drošības prasību dēļ samazināts uz vietas apkalpojamo cilvēku un attiecīgi – arī kases sistēmu skaits.
Šā jautājuma risināšanai un maksimāli ātrai sūtījumu izsniegšanas nodrošināšanai Latvijas Pasts sācis jaunu pakomātu izvietošanu noslogotākajās Rīgas un reģiona pasta nodaļās – tuvāko nedēļu laikā tie pakāpeniski būs pieejami 18 nodaļās. Pirmais pakomāts jau darbojas pie Rīgas 83.pasta nodaļas Dzirciema ielā 1a. Šajā pasta nodaļā pakomāts sūtījumu saņemšanai klientiem ir pieejams 24 stundas katru dienu, jo to ļauj nodaļas tehniskie parametri un pieejamība. Atkarībā no šiem kritērijiem jaunie pakomāti būs izvietoti vai nu nodaļu telpās, vai pie tām, un atšķirīgs būs arī to pieejamības laiks, par ko klienti tiks informēti, sūtot mobilās īsziņas aicinājumus sūtījumu saņemšanai.
“Saspringtā Covid-19 situācija un drošības prasības šajā gadījumā ir paātrinājušas uzņēmuma attīstības projektu īstenošanu. Mēs saprotam, ka esošais vēsturiski veidojies pasta nodaļu tīkls ir jātransformē nekavējoši un tā izmantošanas iespējas operatīvi jāpaplašina atbilstoši jaunajai ārējo apstākļu izraisītajai situācijai,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Katrā no jaunajiem pakomātiem vienlaikus iespējams ievietot aptuveni 100 sūtījumu, un klients par sūtījuma saņemšanu pakomātā saņems īsziņu mobilajā tālrunī, ja šis numurs būs norādīts uz sūtījuma – tāpēc, noformējot sūtījumu, ir svarīgi iekļaut informāciju ar korektu un funkcionējošu mobilā tālruņa numuru, pievienojot to saņēmēja adresei.
Savukārt to nodaļu klientus, kur tiks izvietoti pakomāti, aicinām rūpīgi sekot līdzi saņemto aicinājuma īsziņu tekstam, lai saprastu, vai sūtījumu iespējams saņemt pašā nodaļā vai nodaļas pakomātā. Arī saņemot atkārtotu īsziņas aicinājumu, lūdzam pārliecināties, vai sūtījuma saņemšanas vieta nav mainīta uz pakomātu – tas tiks darīts, ja pakomātā būs atbrīvojies nodalījums. Lai sūtījumu aprite pasta nodaļās būtu maksimāli raita, aicinām klientus sūtījumus no pakomātiem izņemt, cik ātri iespējams, lai ļautu tos saņemt arī nākamajiem klientiem.
Ņemot vērā nepieciešamību izsniegt iespējami daudz sūtījumu, sākotnēji pasta nodaļās izvietotie pakomāti būs paredzēti tikai sūtījumu saņemšanai – sūtījumu nosūtīšanas funkcija tiks aktivizēta, tiklīdz sūtījumu izsniegšanas plūsma nodaļās kļūs vienmērīgāka.
Jaunie pakomāti ir ražoti Latvijā – uzņēmumā Post Service Kurzeme – un ir tehnoloģiski pieskaņoti jau esošajam Latvijas Pasta pakomātu tīklam, tādēļ var tik izmantoti nekavējoties un bez nepieciešamības veikt sistēmas papildu sinhronizācijas darbus. Pakomātu iegādes izmaksas veido 113,5 tūkstošus eiro.
Kopējais Latvijas Pasta pakomātu skaits pēc jauno pakomātu izvietošanas sasniegs 80, un papildus izsludināts iepirkums vēl 120 jauniem pakomātiem.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts