Siguldā pie Vidzemes šosejas pārvada pār dzelzceļu (49,9. km) un Alūksnes novada Liepnā sākta gājēju un velobraucēju ceļa izbūve, lai uzlabotu mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību uz ceļa.
Siguldā jaunais gājēju un velosipēdistu ceļš, kas pāri pārvadam pār dzelzceļu savienos Noliktavu ielu un Mazās Saules ielas infrastruktūru, būtiski atvieglos gājēju un velobraucēju nokļūšanu pilsētas daļā otrpus dzelzceļam, uzlabos pārvietošanās drošību un komfortu.
Gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve tiks īstenota vienlaikus ar pārvada pār dzelzceļu pārbūvi - esošo pārvadu demontēs un tā vietā tiks izbūvēts jauns.
Būvdarbu vietā satiksmi organizēs pa apbraucamo ceļu – pagaidu pārvadu pār dzelzceļu, kura izbūvi uzsāks novembra sākumā. Satiksme pa apbraucamo ceļu būs divās joslās un netiks regulēta ar luksoforu. Maksimālā ātruma ierobežojums uz apbraucamā ceļa būs 30 km/h.
Nepilnus 900 metrus garais gājēju un velobraucēju ceļš būs ar asfaltbetona segumu, bet tā šķērsojumu vietās ieklās taktilo bruģi, lai uzlabotu drošību cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Visā ceļa trases garumā izbūvēs jaunu apgaismes līniju ar LED gaismekļiem.
Tā kā patlaban esošā ceļa konstrukcija paredzēta tikai brauktuvei, tiks paplašināts ceļa uzbērums, lai atbilstoši standartu prasībām izbūvētu drošu gājēju un velosipēdistu ceļu, kā arī nogāzes nostiprinās ar ģeošūnām, lai novērstu izskalojumus.
Pašlaik Vidzemes šosejas pārvads pār dzelzceļu (49,9. km) sadala gājēju un velosipēdistu kustību Siguldā divās daļās, kuras līdz šim nav bijušas droši savienotas, jo gājēju pārvietošanās pa pārvadu ir aizliegta un pārvada pieejās nav atbilstošas infrastruktūras. Iedzīvotājiem, kam nepieciešams doties uz darbu, izglītības un kultūras iestādēm un saņemt pakalpojumus, lai nokļūtu no vienas dzelzceļa puses otrā kājām, šobrīd ir iespēja šķērsot dzelzceļa sliedes zem pārvada vietā, kas nav tam piemērota un atbilstoši aprīkota. Pēc projekta realizācijas abas dzelzceļa puses būs droši un ērti sasniedzamas gan kājāmgājējiem un velobraucējiem, gan cilvēkiem ar invaliditāti un kustību traucējumiem.
Būvdarbus veic SIA "Viadukts" par līgumcenu ir 3 121 891,38 eiro (ar PVN), kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem, un šā līguma ietvaros SIA "Viadukts" veiks arī deformācijas šuvju atjaunošanu trim pārvadiem uz Jelgavas šosejas (A8): tiltam pār Iecavu (36,01. km), kā arī pārvadiem valsts galvenā autoceļa Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene) 34,44. un 40,81. kilometrā. Būvdarbus pabeigs 2022. gada būvdarbu sezonā.
Savukārt Alūksnes novada Liepnā sākta jauna gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve gar vietējo autoceļu Viļaka–Žīguri–Liepna (V455) (27,42.–28,04. km). Satiksmi būvdarbu vietā organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem.
628 m garais gājēju un velosipēdistu ceļš būs 1,75–2 m plats, tam izbūvēs salturīgo un nesaistītu minerālmateriālu pamata kārtu un ieklās asfaltbetona segumu, visā garumā ierīkos LED apgaismojumu. Būvdarbu posmā tiks uzlabota arī ūdens atvades sistēma, pie autobusa pieturvietas “Liepna” ierīkos 44 m garu gājēju drošības barjeru.
Topošais gājēju un velosipēdistu ceļš atrodas blīvas apbūves vietā, kuru izmanto gājēji ikdienas gaitās, tai skaitā skolēni, dodoties uz Alekseja Grāvīša Liepnas pamatskolu. Gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve ievērojami uzlabos mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību apdzīvotā vietā.
Darbus veic SIA Binders par līgumcenu 268 889 eiro (ar PVN), kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem. Labvēlīgu laikapstākļu gadījumā gājēju un velosipēdistu ceļa izbūvi varētu pabeigt vēl šogad.
Informāciju sagatavoja
VSIA Latvijas Valsts ceļi
Komunikācijas daļa