Lai attīstītu dzelzceļa ritošā sastāva servisa pakalpojumus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) meitas sabiedrība “LDZ ritošā sastāva serviss” ir modernizējusi tehnisko nodrošinājumu un uzstādījusi jaunu darba galdu. Tas dos iespēju veikt ritošā sastāva remontdarbus lokomotīvēm un vagoniem, kas piemēroti ne tikai Latvijā ierastajiem 1520mm platajiem sliežu ceļiem, bet arī tam sliežu platumam, kāds ir izplatīts lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu. Tādējādi uzņēmumam būs iespēja savus pakalpojumus sniegt ne tikai ritošā sastāva īpašniekiem Baltijā un bijušajās NVS valstīs, bet arī uzņēmumiem, kas savu darbību realizē Polijā, Čehijā, Vācijā, kā arī citās Eiropas Savienības valstīs.
Latvijā, tāpat kā pārējās Baltijas valstīs, bijušajās NVS valstīs un Āzijā, sliežu ceļa platums ir 1520 mm, savukārt lielākajā daļā Eiropas, tostarp Rietumeiropā, tas ir 1435 mm, un arī Baltijas valstis caurvijošais “RailBaltica” sliežu ceļš būs 1435mm platumā. Līdz ar jaunā darba galda modernizēšanu un uzstādīšanu, “LDZ ritošā sastāva serviss” turpmāk būs iespēja veikt gan 1520 mm, gan 1435 mm sliežu ceļu platuma dzelzceļa ritošā sastāva remontdarbus, kas ievērojami paplašinās pakalpojuma sniegšanas iespējas.
“Šāds solis uzņēmuma darbības paplašināšanā ir likumsakarīgs, jo “LDZ ritošā sastāva serviss”, tāpat kā viss “Latvijas dzelzceļš” koncerns, aktīvi strādā gan pie jaunu produktu un pakalpojumu izstrādes, gan jaunu mērķa tirgu attīstības,” norāda “LDZ ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētājs Ģirts Ivanovs.
Jaunais darba galds paredzēts lokomotīvju un vagonu riteņpāru remontdarbiem- riteņpāru velšanās virsmu apstrādei, kas jāveic regulāri, lai nodrošinātu lokomotīvju un vagonu drošu pārvietošanos pa dzelzceļa infrastruktūru. Līdz ar to šis pakalpojums ir gan pieprasīts, gan nepieciešams visam dzelzceļa ritošajam sastāvam. Pēc darba galda modernizācijas iespēju vienā maiņā ir iespējams apstrādāt 15 riteņpārus.
“Jau 2019. gada nogalē mēs sākām izvērtēt sadarbības paplašināšanas iespējas ar ritošā sastāva īpašniekiem ārpus Latvijas robežām, bet šobrīd, līdz ar riteņpāru virpošanas darbagalda modernizāciju, mums pavērsies plašākas iespējas piedāvāt riteņpāru apstrādes pakalpojumus Polijas, Vācijas, Čehijas un citos Eiropas Savienības tirgos, kur šis pakalpojums ir pieprasīts,” saka Ģ. Ivanovs, piebilstot, ka uzņēmums plāno konkurēt gan ar sniegtā pakalpojuma kvalitāti, pieejamību, gan izmaksām.
SIA „LDZ ritošā sastāva serviss” ir VAS "Latvijas dzelzceļš" 100% piederoša kapitālsabiedrība, kas VAS "Latvijas dzelzceļš" reorganizācijas rezultātā tika izveidota 2005.gadā. SIA „LDZ ritošā sastāva serviss” saimniecisko darbību uzsāka 2007.gadā, pārmantojot kvalificētus speciālistus, kuri veic dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, maģistrālo kravas un manevru lokomotīvju nomu, kā arī nodarbojas ar degvielas uzglabāšanu un tās realizāciju dzelzceļa pārvadātājiem un citiem klientiem, tostarp, nodrošina nesagraujošās kontroles laboratorijas pakalpojumus.
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Zelta novērtējumu, kā arī ierindojas starp vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem "Prudentia" un "Nasdaq Riga" ik gadu veidotajā sarakstā.
VAS “Latvijas dzelzceļš”
Ārējās komunikācijas daļa
Tālr.: 6723 4567, 2955 0199
e-pasts: Ieva.Bethere@ldz.lv
www.ldz.lv