Satiksmes ministrija vēlas ieguldīt 24,5 miljonus eiro, lai izveidotu sausās ostas Latvijā. Šīs sausās ostas palīdzēs pārvietot kravas no ceļiem uz dzelzceļu. Tas samazinās piesārņojumu un uzlabos vidi. Ministrs Kaspars Briškens saka, ka sausās ostas atvieglos ceļus un palīdzēs uzņēmējiem.

Plānots izveidot 2-3 terminālus konteineriem un puspiekabēm Latgales un Vidzemes reģionos, piemēram, Rēzeknē, Daugavpilī un Valmierā. Būs arī laukumi kokiem un kūdrai, piemēram, Madonā un Gulbenē. Attīstīs dzelzceļa savienojumus graudiem un kokrūpniecībai, piemēram, Valkā un Daugavpilī.

Latvijā granulas pārvadā ar dzelzceļu, bet baļķus un citus kokmateriālus - ar autotransportu. Arī labības kravas konkurē starp dzelzceļu un autotransportu. Jaunie termināli uzlabos transporta efektivitāti un samazinās sastrēgumus ostās. Tas palīdzēs vietējiem ražotājiem un radīs jaunas darba vietas.

Eiropas Savienība vēlas līdz 2030. gadam pārcelt 30% kravu no ceļiem uz dzelzceļu un ūdensceļiem. Līdz 2050. gadam tas būs vairāk nekā 50%. Sausās ostas palīdzēs sasniegt šos mērķus un samazināt oglekļa emisijas. Arī Latvijas plāni atbalsta kravu pārvietošanu uz dzelzceļu, lai samazinātu piesārņojumu.