Ceturtdien, 18. janvārī, notika satiksmes ministra Kaspara Briškena iniciēta sanāksme, kurā nozares un nevalstisko organizāciju (NVO) eksperti diskutēja par optimālāko, velobraucējiem un pasažieriem ērtāko risinājumu velo turētājiem jaunajos elektrovilcienos.
"Velo turētāji ir pašsaprotama 21. gadsimta vilcienu sastāvdaļa. Esmu gandarīts par šodienas konstruktīvo diskusiju ar nozares un nevalstisko organizāciju ekspertiem, lai uzlabotu "Škodas Vagonka" piedāvājumu. Kopā mēs atradīsim ērtāko risinājumu velo turētājiem, kuru izmaksas 85% apmērā segs Eiropas Savienības fondi," atzīst Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs.
Tikšanās laikā eksperti diskutēja par “Škoda Vagonka” pārstāvju piedāvātajiem trīs iespējamajiem tehniskajiem risinājumiem, kas paredz 6 līdz 8 velo turētāju iebūvi katrā vilcienā. Eksperti apsprieda risinājumu pozitīvās puses un izaicinājumus no velosipēdistu un pasažieru ērtību skatu punkta, kā arī citu valstu pieredzi. Tāpat kā būtisku aspektu eksperti minēja iespēju velo novietošanas zonu veidot kā multifunkcionālu zonu un atbilstošas informācijas izvietošanu elektrovilcienu vagonos.
Sanāksmes dalībnieki vienojās, ka uzņēmuma “Škoda Vagonka” piedāvātie risinājumi ir jāuzlabo. Nozares un NVO eksperti turpinās strādāt un komunicēt, lai vienotos par gala variantam nepieciešamajiem uzlabojumiem un tehniskajām detaļām, kas tiks iesniegti “Škoda Vagonka”.
Papildu konfigurāciju jaunajos elektrovilcienos ir tiesīgs veikt uzņēmums “Škoda Vagonka”, kas pēc velo turētāju risinājuma ieviešanas veiks elektrovilcienu resertifikāciju atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam. Izmaksas velo turētāju izgatavošanai un izvietošanai jaunajos elektrovilcienos plānots segt no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. plānošanas perioda finansējuma.
Sanāksme notika hibrīdformātā, tajā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, uzņēmumiem “Pasažieru vilciens”, “Autotransporta direkcija”, “Škoda Vagonka” un nevalstiskajām organizācijām: “Pilsēta cilvēkiem”, “Drošās ielas” un “Sustento”.