Jaunumi
vilciena kravu sastāvs

Kaut arī dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus Latvijā ir atvērts brīvai konkurencei un tirgū darbojas vairāki privāti pārvadātāji, bijušajam monopoluzņēmumam “Latvijas dzelzceļš” jāveic vēl nopietns darbs, lai kļūtu par uz klientu orientētu un caurskatāmu uzņēmumu.

Izsakot neuzticību LDz valdes locekļiem 2019. gada maijā, satiksmes ministra Tāļa Linkaita iebildumi cita starpā bija saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas jau tolaik draudēja uzņēmumam un Latvijas valstij ar nopietnām sekām. Ministrs nebija apmierināts ar toreizējās uzņēmuma vadības vieglprātīgo attieksmi pret Konkurences padomes veikto izpēti.

Konkurences padomes pieņemtais un nule publicētais lēmums liecina, ka bažām par konkurences kropļošanu ir bijis pamats.

Uzņēmuma pašreizējās valdes galvenais darbs ir jaunās darbības stratēģijas, biznesa modeļa un tā rīcības plāna īstenošana, nodrošinot LDz darbību caurskatāmi un uz godīgas konkurences pamatiem. 

Vienlaikus uzņēmumam ir jāizvērtē sekas, ko Konkurences padomes lēmums ir radījis uzņēmuma saimnieciskajai darbībai, LDz amatpersonu rīcība konkurences pārkāpuma lietā un zaudējumu piedziņas iespēja no vainīgajām personām, ja stāsies spēkā Konkurences padomes uzliktais sods 5,7 miljonu eiro apmērā.

 

Papildu informācijai
Ilze Salna, ministra padomniece
Tālr.: 67028255, 29404124
Ilze.salna@sam.gov.lv