Jaunais vilciens

No piektdienas, 15. decembra, vilcienu pasažieru pārvadātājs “Vivi” sāk pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda” elektrovilcieniem. Pirmajā dienā dzelzceļa līnijās dodas trīs elektrovilcienu sastāvi. Pirmajā dienā tie pārvadā pasažierus sešos maršrutos trīs no pavisam četrām Latvijā elektrificētajām dzelzceļa līnijām: Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā. Braucienus Jelgavas dzelzceļa līnijā plānots sākt dienu vēlāk – 16. decembrī. 

Jauno elektrovilcienu pirmā reisa izpildē pavadīja Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis, Latvijas Republikas satiksmes ministrs Kaspars Briškens, “Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata un AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. 

Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis: “Gandarījums, ka Eiropas Savienības finansējums tiek izmantots, lai būtiski uzlabotu sabiedriskā transporta sistēmu Latvijā. No tā ieguvēji ik dienu būs tūkstošiem pasažieru, kuru dzīves kvalitāte uzlabosies, pateicoties labākai transporta savienojamībai un plašākām mobilitātes iespējām. Būtiski turpināt darbu kopā ar Latvijas atbildīgajām amatpersonām un iestādēm, lai nodrošinātu, ka viss transporta infrastruktūrai un savienojamībai Latvijai paredzētais Eiropas Savienības finansējums tiek savlaicīgi un efektīvi izmantots.” 

Latvijā šobrīd ir atvesti 20 elektrovilcienu sastāvi. “Škoda Group” ir izvirzījusi mērķi līdz šī gada beigām nodot AS “Pasažieru vilciens” līdz pat 19 no šiem sastāviem. AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi “Vivi“ vilciena pasažieru pārvadājumiem, plāno saņemt līdz 2024. gada vidum. 

“Esmu gandarīts par paveikto un izsaku pateicību AS “Pasažieru vilciens” un Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, kas profesionāli darīja savu darbu, veicot priekšdarbus un pārbaudes, lai pasažieri iespējami drīz varētu doties ceļā ar ilgi gaidītajiem jaunajiem elektrovilcieniem. Šis ir darbinieku, nevis politiķu nopelns. Šodien esam spēruši būtisku soli sabiedriskā transporta attīstībā, jo ar Eiropas Savienības fondu atbalstu Latvija attīsta dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. Uzsākot pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem, esam tuvāk mērķim, lai iedzīvotājiem pēc iespējas drīzāk būtu pieejami visi 32 elektrificēto vilcienu sastāvi. Turpināsim strādāt, lai palielinātu pieturvietu skaitu, nevis slēgtu stacijas, tādējādi veicinot iedzīvotājiem pieejamu un ērtu mobilitāti,” uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda: “Šajā laikā, kad pateicamies virknei partneru, kuri ir atbalstījuši ceļā uz šiem vilcieniem, to testēšanā, sertificēšanā, darbinieku sagatavošanā, īpašu paldies vēlos teikt katram akciju sabiedrības “Pasažieru vilciens” darbiniekam – gan tiem, kas bija tieši iesaistīti elektrovilcienu piegādes procesā, gan tiem, kas ar savu ikdienas darbu ir panākuši, ka vilcienu satiksmi pasažieri augstu novērtē jau šobrīd. Mēs kopā speram platu soli vilcienu satiksmes attīstībā un turpinām strādāt, lai arvien vairāk pasažieru izvēlētos pārvietoties ar vilcienu, nodrošinot reģionu sasniedzamību, palīdzot valstij sasniegt mobilitātes mērķus un pasažieriem – patīkamāku pieredzi.”  

“Esam priecīgi, ka pēc visu mūsu kolēģu smagā darba esam spējuši tikt galā ar Covid-19 pandēmijas un Krievijas agresijas Ukrainā ietekmi. Pateicoties visas mūsu komandas pūlēm, šodien stāvam šeit ar pirmo sastāvu, kas gatavs pārvadāt pasažierus. Šobrīd vēlos izteikt sirsnīgu paldies visiem kolēģiem, kas iesaistīti šī līguma izpildē. Bez jums tas nebūtu bijis iespējams. Vēlos pateikties arī klientam, ar kuru ir lieliska sadarbība, un arī Latvijas valsts pārstāvjiem. Ticu, ka turpmāk visi pasažieri ar prieku izbaudīs ceļošanu ar jaunajiem elektrovilcieniem," komentē “Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata

Katrs vilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Tajos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsina pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicina arī 1,3 metru platas divviru durvis. 

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.  

Elektrovilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – signāla dzeltenā, antracīta pelēkā un tumši pelēkā. Dzeltenā tika izvēlēta kā akcenta krāsa, jo tā atbilst satiksmes nozares specifikai un ir vizuāli visnoturīgākā krāsa: 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos dzeltenā krāsa saglabā izteiksmīgumu un pamanāmību. Tā jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos. Pamatkrāsa – antracīta pelēkais – kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus. 

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas uzsākšanas vilciena pasažieru pārvadātājs “Vivi” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā. 

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā. 

Jauno elektrovilcienu kursēšanas grafiks no 16. līdz 18. decembrim ir pieejams šeit.

Par vilciena pasažieru pārvadātāju “Vivi” 

“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.  

AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2022. gadā tika pārvadāti 15,7 miljoni pasažieru, 98,8% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 970 darbinieku. 

Papildu informācija

Sigita Zviedre 
“Vivi” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja 
AS “Pasažieru vilciens” 
Mobilā tālruņa numurs: 26377286 
E-pasta adrese: sigita.zviedre@vivi.lv 

Logo

Komunikācijas nodaļa

komunikacijas [at] sam.gov.lv