Otrdien, 3. septembrī, valdība lēma par valsts līdzdalības saglabāšanu VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) un apstiprināja tās stratēģisko mērķi – veikt nepārtrauktu valstij svarīgas ceļu infrastruktūras uzturēšanu, nodrošināt iedzīvotājiem nepieciešamās mobilitātes iespējas, satiksmes drošību, kritiski svarīgo dienestu darbību pakalpojumu un sabiedriskā transporta funkcionēšanu.
LAU ir valsts autoceļu infrastruktūras uzturēšanas uzņēmums, kas nodrošina valsts autoceļu, pašvaldības maģistrālo tranzītu ielu, meža ceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu, atjaunošanas un būvniecības darbus, melioriācijas sistēmu uzturēšanu, kā arī ceļu būvmateriālu ražošanu.
Saskaņā ar normatīvo regulējumu valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicējs tiek izvēlēts publiskā iepirkuma procedūras ietvaros, lai arī jebkurš privātā sektora tirgus dalībnieks varētu iesniegt savu piedāvājumu pakalpojumu sniegšanai. Lai izraudzītos valsts autoceļu ikdienas uzturētāju, tika veikts atklāts konkurss, iepirkuma priekšmetu sadalot 19 daļās pa atsevišķiem reģioniem. Konkursā piedalījās vairāki tirgus dalībnieki, bet atbilstoši iepirkuma procedūrai visās daļās līguma noslēgšanas tiesības ieguva LAU, līdz ar to ceļu uzturēšanas ikdienas darbi joprojām jāveic LAU.
“Satiksmes ministrijas ieskatā valsts līdzdalība LAU ir saglabājama, līdz tiks gūta pārliecība, ka ceļu ikdienas uzturēšanas darbu tirgus dalībnieki var nodrošināt atbilstoša līmeņa pakalpojumus autoceļu uzturēšanas jomā. Turklāt LAU sniegtajiem pakalpojumiem ir stratēģiska nozīme valsts vai pašvaldības administratīvās teritorijas attīstībai un valsts drošībai. Vienlaikus līdzdalība kapitālsabiedrībā ir jāpārvērtē, analizējot līdzdalības saglabāšanas, izbeigšanas vai samazināšanas iespējamos scenārijus, atbilstoši situācijai tirgū vai citiem aspektiem,” norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens.