Ievērojot valstī ieviestos epidemioloģiskās drošības pasākumus un normatīvo aktu sniegtās tiesības, pasta komersants atbilstoši grozījumiem Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā infekcijas izplatības laikā var nepiemērot normatīvajos aktos noteikto prasību par pienākumu adresātam parakstīties par to sūtījumu saņemšanu, kam nepieciešams saņēmēja paraksts. Tāpēc turpmāk, rūpējoties par drošības risku minimizēšanu, šādu sūtījumu izsniegšanas faktu elektroniskajās ierīcēs fiksēs Latvijas Pasta darbinieki: pastnieki – mobilajos viedtālruņos, Eksprespasta kurjeri – mobilajos termināļos, pasta nodaļu operatori – kases sistēmu elektroniskā paraksta ierīcēs.
Saskaņā ar grozījumiem Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā pasta komersants Covid-19 infekcijas izplatības laikā var nepiemērot normatīvajos aktos noteikto prasību par pienākumu adresātam parakstīties informatīvā paziņojuma zonā datums un paraksts vai uz paraksta attēla iegūšanas aparāta sensora, ja pasta komersants, izmantojot sūtījumu apstrādes sistēmas, kas sagatavo un apkopo sūtījumu saņemšanas datus, nodrošina dokumentārus vai elektroniskus pierādījumus tam, ka konkrētais sūtījums ir izsniegts.
Vairāku veidu – ierakstītu, apdrošinātu, eksprespasta – pasta sūtījumu piegādes nosacījumi paredz to nodošanu klienta rokās pret parakstu. Šāda kārtība saglabāsies arī turpmāk, izsniedzot attiecīgos sūtījumus klientam personiski un ievērojot visus nepieciešamos drošības pasākumus.
Taču, lai minimizētu risku, ko Covid-19 izplatības turpināšanās varētu radīt klientu parakstīšanās elektroniskajās ierīcēs par sūtījumu saņemšanu, turpmāk izsniegšanas faktu Covid-19 infekcijas izplatības laikā fiksēs paši Latvijas Pasta darbinieki. Pastnieki šāda sūtījuma izsniegšanu fiksēs mobilajā viedtālrunī, Eksprespasta kurjeri – mobilajā terminālī, bet pasta nodaļu operatori – elektroniskā paraksta ierīcē pie kases sistēmas.
Minētā kārtība būs spēkā līdz jaunām izmaiņām. Analoga sistēma Latvijas Republikā bija spēkā arī ārkārtējās situācijas laikā un tiek piemērota vairākās Eiropas valstīs.
Latvijas Pasta darbiniekiem noteikti pastiprināti personiskās higiēnas un inventāra papildu dezinfekcijas pasākumi.
Ja tiks noteikti papildu ierobežojumi, Latvijas Pasts nekavējoties informēs par turpmākajām darbībām.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts