Turpinoties Rail Baltica projekta būvniecības darbiem Rīgas centrā, pilnsabiedrība “BERERIX” pirmdien, 11. jūlijā, uzsāka bijušā tirdzniecības un autostāvvietu kompleksa “Titāniks” (Prāgas ielā 2) nojaukšanu. Ēkas vietā Rail Baltica projekts sadarbībā ar Rīgas pilsētu izveidos iedzīvotājiem pieejamu un labiekārtotu zaļo zonu.
Ēkas nojaukšana uzsākta 11. jūlija pēcpusdienā, uzreiz pēc tramvaju kontakttīkla demontēšanas un teritorijas ierobežošanas darbiem. Infrastruktūras demontāžas laikā Prāgas ielā gājēju plūsma tiks organizēta pa vienu ielas pusi, bet sabiedriskā transporta kustība būs mainīta pirmo divu nedēļu laikā. Demontāžas darbi ilgs līdz šī gada septembra vidum.
“Rail Baltica izbūves darbi veiksmīgi turpinās, un šodien tiek nojaukts pēdējais šķērslis, lai Rail Baltica Centrālās stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves Dienvidu puses būvdarbi notiktu pilnā apjomā – no dzelzceļa uzbēruma Daugavas krastmalā līdz Lāčplēša ielas pārvadam,” skaidro “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
““Titānika” ēkas vietā pilsētas iedzīvotāji un viesi iegūs apzaļumotu skvēru, gājēju un velosipēdistu celiņus. Pārvietošanās starp jauno dzelzceļa staciju, autoostu, tirgu, Daugavas promenādi un Vecrīgu kļūs gan krietni ērtāka, gan patīkamāka. Rail Baltica projekts ir katalizators trases apkārtnē esošo teritoriju attīstībai. Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve pozitīvi mainīs Rīgas pilsētas centra vaibstus – tiks nojaukts uzbērums, jaunais dzelzceļa tilts kalpos arī gājējiem un velobraucējiem, kopumā zaļā zona ap Centrālo staciju palielināsies trīs reizes,” pauž K. Vingris.
Ēkas vietā Rail Baltica projekts paredz izveidot pieejamu un labiekārtotu zaļo zonu, uzlabot kanālmalu un radīt lielākas ērtības pilsētas iedzīvotājiem un viesiem, veidojot estētisku pilsētvidi. Tāpat pēc ēkas demontāžas darbiem un attiecīgās teritorijas labiekārtošanas tiks ievērojami uzlabots savstarpējais savienojums starp Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju, Rīgas Starptautisko autoostu, Rīgas Centrāltirgu, kā arī Daugavas promenādi un Vecrīgu.
““Titānika” ēkas nojaukšanas uzsākšana ir nozīmīgs solis Rail Baltica projekta trases būvniecībai un attīstībai Rīgas centrā, jo tas mums paver vairākas iespējas, piemēram, jau tuvākā nākotnē ērti uzsākt atbalstsienas un vēlāk arī jaunā platuma sliežu ceļu izbūvi. Izvēlētā demontāžas metode un iepriekš veiktā tehniskā izpēte ļaus mums darbus veikt efektīvi un racionālā laikā, respektējot pilsētnieku vajadzības. Jārēķinās, ka, veicot darbus, apkārtnē kļūs trokšņaināks un īslaicīgi tiks ierobežota sabiedriskā transporta satiksme, tādēļ ļoti aicinām būt saprotošiem un sekot līdzi izmaiņām,” uzsver pilnsabiedrības “BERERIX” izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
Lai nodrošinātu pilnvērtīgu un ātru būvniecības darbu norisi, līdz 22. jūlijam tiks ierobežota sabiedriskā transporta kustība Prāgas ielā. Tramvaju satiksmē plānotas izmaiņas 1., 2., 5., 7. un 10. maršruta tramvaju kustībā un pieturvietu izvietojumā; 2. un 10. maršruta tramvajiem uz demontāžas darbu laiku darba dienās nedaudz mainīsies izbraukšanas laiki no galapunkta. Savukārt gājēju satiksme tiks organizēta pa Prāgas ielas pusi blakus Rīgas Starptautiskajai autoostai drošā, norobežotā zonā. Gājēju pārvietošanās gar kanāla malu tiks slēgta. Aicinām gājējus un sabiedriskā transporta pasažierus būt saprotošiem, kā arī sekot līdzi izmaiņām sabiedriskā transporta maršrutos vietnē https://www.rigassatiksme.lv/lv/ .
Plānots, ka šīs projekta daļas īstenošanā nevienā posmā gājēju pārvietošanās pa Prāgas ielu pilnībā slēgta netiks. Demontāžas darbu laikā pilnsabiedrība “BERERIX" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu, operatīvā transporta satiksmi un nepieciešamo piegāžu transporta piekļuvi uzņēmumiem.
Ēka Prāgas ielā 2 bija pirmā daudzstāvu automašīnu novietne Rīgas centrā ar 5 stāviem virszemē un vienu pazemē. Tā nodota ekspluatācijā 1999. gadā, tomēr pēc neilga laika – 2004. gadā – dažās autostāvvietas konstrukcijās parādījās plaisas. “Titāniks” atsavināts Rail Baltica projekta izbūvei 2021. gada augustā.
***
Pilnsabiedrībā “BERERIX” apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
“BERERIX” ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis Arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail, sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Kārlis", "JKIB inženieri" un "Labie koki projekti".
Kopš 2020. gada janvāra “BERERIX” intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.
Informācijai:
Diāna Polgina | 26032813 | diana@jazzcom.agency