Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX uzsāk noslēdzošo Rail Baltica Lāčplēša ielas pārvada būvniecības posmu – jaunā pārvada siju montāžu. Būvniecības darbu laikā naktīs no 23. novembra līdz 2. decembrim tiks slēgta autotransporta satiksme Lāčplēša ielā.
Lai nodrošinātu drošu būvdarbu izpildi un mazinātu ietekmi uz autotransporta plūsmu pilsētā, būvnieks BERERIX siju montāžas darbus veiks nakts stundās no plkst. 22.00 līdz aptuveni plkst. 6.00, slēdzot autotransporta satiksmi Lāčplēša ielas posmā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai. Ņemot vērā, ka siju montāža ir tehnoloģiski sarežģīta, darbu plāns var tikt koriģēts, tomēr nav plānots montēt brīvdienu naktīs, izņemot 25. novembra nakti. BERERIX aicina autotransporta vadītājus un iedzīvotājus sekot līdzi pilsētvidē izvietotajām norādēm un jau savlaicīgi saplānot pārvietošanās maršrutu, lai nokļūtu izvēlētajā galamērķī.
No 2. decembra Lāčplēša ielā autotransporta satiksme tiks atkal organizēta 4 joslās, kas līdz 2023. gada pavasarim būs pagaidu stāvoklī jeb sašaurinātas. Veicot Lāčplēša ielas rietumu puses būvdarbus, atklājās tehnoloģiski sarežģījumi, kā rezultātā Lāčplēša ielas rekonstrukcijas darbi tiek iekonservēti līdz nākamā gada pavasarim. Tādējādi ielas austrumu puses pārbūvē plānota pavasarī, kad tas būs tehnoloģiski iespējams, un šo būvdarbu laikā autosatiksme 3–4 nedēļas tiks organizēta pa vienai joslai katrā virzienā. BERERIX informēs sabiedrību par šiem un turpmākajiem satiksmes ierobežojumiem.
Pēc būvniecības darbu pabeigšanas Rail Baltica projekts paredz Lāčplēša ielas ass nobīdi par 1,5–2 m uz austrumu pusi, kā rezultātā Lāčplēša ielas teritorijā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu Lāčplēša ielas posmu. Tiks izveidotas divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā, velosipēdistiem kļūs pieejams mūsdienīgs, plats divvirzienu velo ceļš, kas tiks savienots arī virzienā uz Rīgas Centrālo staciju. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp, izveidojot ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz pat Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla.
***
Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"BERERIX" ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis Arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail, sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Kārlis", "JKIB inženieri" un "Labie koki projekti".
Kopš 2020. gada janvāra "BERERIX" intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.