Nozares ziņas Rail Baltica
strādnieki Rail Baltica būvlaukumā

Baltica Centralā mezga izbūve notiek laikā, kad nodarbinātības jautājums ir kļuvis īpaši aktuāls un svarīga ir katra darba vieta, kas nodrošina ģimenēm ienākumus. Būvlaukumā ik dienu tiek nodarbināti vidēji 70-80 dažādu būvniecības darbu speciālistu. Rail Baltica Centrālā mezgla būvdarbu pirmajā posmā tiek veikta dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana. Pagājušājā nedēļā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi ir sākti pie dzelzceļa sliedēm. Pārbūvē signalizācijas sistēmas, kabeļus un pārmijas uz peroniem un pie sliežu ceļiem.

Līdz februāra sākumam tika veikta jaunā ūdensvada izbūve un siltumtrases pārbūves darbi uz Timoteja ielas. Šobrīd tiek pārbūvētas dzelzceļa inženiersistēmas un pilsētas inženiertīkli.
Pagājušājā nedēļā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi ir sākti pie dzelzceļa sliedēm, kas saistīti ar 1520 mm platuma dzelzceļa sliežu ceļu demontāžu, kuras ietvaros būvobjekta Dienvidu pusē sākta sliežu ceļu infrastruktūras kabeļu kanālu izbūve un notiek signalizācijas sistēmu pārbūves darbi. Darbi norisinās dažādās vietās 16.,10., 11 un 12. sliežu ceļu tuvumā. Šie darbi turpināsies visā dzelzceļa teritorijā arī turpmākās nedēļas. Lai īstenotu šos darbus, kā arī nodrošinātu dzelzceļa darbības nepārtrauktību, projekta būvnieks - BERERIX - strādā ciešā sadarbībā ar Latvijas dzelzceļu. Katru nedēļu tiek plānoti satiksmes logi” uz noteiktiem sliežu ceļiem, kuru laikā BERERIX var veikt nepieciešamos būvdarbus, netraucējot dzelzceļa darbību.

Darbs pandēmijas laikā tiek strikti organizēts 12 cilvēku komandās jeb „burbuļos”, lai spētu ātri reaģēt un nepieciešamības gadījumā nepieļautu vīrusa izplatību ārpus viena „burbuļa”, tā nodrošinot drošu un nepārtrauktu būvobjekta darbību.  

Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs - būvsabiedrība BERERIX, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums BESIX Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas uzņēmums Rizzani de Eccher, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no Egis-Deutche Bahn, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no Firma L4.

Rail Baltica Centrālā mezgla būvniecības laikā paredzēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecība, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūve, uzbērumu norakšana un estakādes, kā arī pieguļošās infrastruktūras izveide. 

 

Par projektu Rail Baltica:

Rail Baltica ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu. Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta par Rail Baltica Globālo projektu.

  • Lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā
  • 10 gadu ilgs būvniecības periods
  • Gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem
  • Līnijas garums: 870 km
  • Videi draudzīgs transports – darbojas ar elektrību, rada mazāk trokšņu un vibrāciju
  • Maksimālais ātrums: 249 km/h (pasažieru pārvadājumi), 120 km/h (kravu pārvadājumi)
  • Vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā
  • Projektu ievieš Latvija, Lietuva, Igaunija

Par Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. 

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.

 

Papildus informācijai:
Rita Voronkova,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja
Mob.tel. 29264403,
e-pasts: 
rita.voronkova@edzl.lv