Nozares ziņas Rail Baltica
rail baltica iecavā

Rail Baltica pamattrases būvnieks ERB Rail, piesaistot vairākus vietējos uzņēmumus, ir uzsācis apjomīgus darbus Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā – stratēģiskā vietā, kas kļūs par vienu no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā. 16 hektāru teritorijā jau notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu uzsākšanas vietu.

Kā uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka:Rail Baltica būvdarbiem pēc iespējas ātrāk jāsākas šogad posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu. Tas ir stratēģiski svarīgi mūsu valsts drošībai, un mums jārāda sabiedrībai, ka virzāmies uz priekšu ar konkrētiem un praktiskiem soļiem šī projekta īstenošanā.”

Ir pabeigta pagaidu būvlaukuma teritorijas iežogošana aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra, virzienā uz Vārpām (Baldoni), aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”.

Būvlaukumā norit būvtehnikas un pagaidu biroja moduļu piegādes. Kopumā pagaidu birojs tiks iekārtots no 16 moduļiem. Vietējais Bauskas uzņēmums SIA “Kvēle” izbūvējusi elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukuma vajadzībām, savukārt moduļu nomu un to uzstādīšanu nodrošina Ramirent Baltic AS Rīgas filiāle.

Nesprāgušas munīcijas (UXO) meklēšana 16 hektāru platībā tiek veikta, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Darbu īsteno augsti kvalificēti speciālisti, izmantojot modernas tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi skenēt augsni un identificēt iespējamās vēsturiskās munīcijas atliekas. Darbi norit sistemātiski, sadalot teritoriju kvadrantos, lai veiktu rūpīgu pārbaudi metru pa metram.

Pēc būvlaukuma nožogošanas, konteineru uzstādīšanas, pagaidu biroja labiekārtošanas un munīcijas meklēšanas darbu pabeigšanas izbūvēs pagaidu piekļuves ceļu, kā arī veiks esošo ēku demontāžu, ko īstenos ceļu būves uzņēmums Binders. Šie darbi plānoti aprīlī.

Plašāka mēroga būvdarbi secīgi sāksies aprīlī, kad paredzēts uzsākt būvlaukuma pamatnes izbūvi. Pamattrases būvlaukums tiks veidots kā uzbērums aptuveni 2 metru augstumā. Darbi ietvers caurteku izbūvi, grunts apmaiņu un laukuma uzbēruma izveidi aptuveni 16 hektāru platībā.

Līdz tam kravas transporta intensitātes palielinājums nebūs būtisks – piegādes uz būvlaukumu veiks līdz desmit kravas transporta vienībām diennaktī pa vienu transporta maršrutu.

Sākotnēji tiks izmantoti valsts autoceļi – Rīgas apvedceļš A5, autoceļš A7 “Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle)”, autoceļš V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”, autoceļš V5 “Piebalgas–Dzelzāmurs–Ratstrauti” un autoceļš P89 “Ķekava–Skaistkalne”.

 

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas 

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica  projekta  realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Par būvniecības ģenerāluzņēmēju ERB Rail 

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līguma realizāciju par pamattrases būvniecību ir uzsācis 2024. gada 8. janvārī.

Šī projekta finansējumu 81–85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

 

Papildu informācija:
Dana Šauberga,
Eiropas Dzelzceļa līnijas Komunikācijas departamenta direktore
mob. tālr.: 29970067
e-pasts:
dana.sauberga@edzl.lv