Pagājušās nedēļas izskaņā, 6. septembrī, notika Baltijas transporta ministru tikšanās, kurā tika apspriesti būtiski stratēģiski jautājumi par Rail Baltica praktisko ieviešanu, dzelzceļa līnijas būvniecības prioritātēm un ciešu sadarbību Eiropas Savienības fondu un alternatīvu finansēšanas risinājumu jomā.
Apzinoties visu trīs valstu izaicinājumus Rail Baltica ieviešanā, tāpat arī tika diskutēts par Rail Baltica darbu optimizēšanu ātrākai pārrobežu un kritiski svarīgo nacionālo savienojumu ieviešanai, būvdarbu prioritiziēšanai un tehnisko risinājumu pielāgošanai, tostarp lai nodrošinātu Baltijas galvaspilsētu savienošanu. Ņemot vērā Baltijas valstu transporta ministru tikšanās laikā apspriestās stratēģiskās prioritātes, redzam iespēju pilnveidot Tehniskās darba grupas sagatavotos priekšlikumus, tādēļ 9. septembrī plānotā preses konference tiek pārcelta.
Satiksmes ministrija (SM) lūgs pārskatīt un precizēt jau sagatavotos Tehniskās darba grupas priekšlikumus Rail Baltica ieviešanas stratēģijai, lai tos tālāk prezentētu valdībā un plašāk sabiedrībai. Tāpat SM informēs par turpmāko tehniskās darba grupas priekšlikumu attīstību.
Kā iepriekš informējām, viena no svarīgākajām prioritātēm ir panākt vienošanos par Rail Baltica ieviešanas stratēģiju Latvijā, nosakot prioritātes, plānojot pakāpenisku īstenošanu un veidojot sinerģiju ar esošo dzelzceļa infrastruktūru, tai pat laikā maksimāli nodrošinot ekonomisko pienesumu valstij, iedzīvotājiem un galvaspilsētai un pašvaldībām, kuras šķērsos jaunā dzelzceļa infrastruktūra. Saskaņā ar valdības uzdevumu, SM izveidotā Tehniskās darba grupa, kurā piedalās pārstāvji no RB Rail AS, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” un VAS “Latvijas dzelzceļš,” ir veikusi darbu pie Rail Baltica ieviešanas stratēģijas, optimizēta izmaksu plāna, risinājumiem galvaspilsētas savienojamībai un skaidriem ekonomiskiem ieguvumiem Latvijas iedzīvotājiem.