Nozares ziņas Sabiedriskais transports

 

2022. gada 25. augustā noslēdzās atklāta konkursa pirmā kārta par pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Visi trīs konkursa kandidāti Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.”, personu apvienība “ŠKODA TRANSPORTATION a.s. – ŠKODA VAGONKA a.s.” un “Stadler Polska Sp. z o.o.” tika atzīti par atbilstošiem konkursa nolikumā noteiktām kandidātiem izvirzītām prasībām un tiek virzīti otrajā konkursa kārtā.

Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās. Tādējādi tuvāko gadu laikā tiks ne tikai būtiski uzlabotas ērtības pasažieriem, bet arī nodrošināts videi draudzīgāks transports ar ļoti zemu trokšņa līmeni – bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki gan pasažieriem, gan iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā.

“Šis ir svarīgs solis Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā paredzēto saistību izpildei un ceļš uz videi draudzīgu un integrētu sabiedrisko transportu. Lai gan sākotnēji bateriju vilcienus tiek plānots izmantot divās dzelzceļa līnijās – Rīga–Bolderāja un Rīga– Sigulda –, tomēr Autotransporta direkcija perspektīvā saredz iespēju paplašināt dzelzceļa līniju skaitu, kurās pakalpojums tiks sniegts ar videi draudzīgiem un mūsdienīgiem bateriju elektrovilcieniem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Atklāts konkurss par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi tika izsludināts šā gada 13. aprīlī. Pirmajā iepirkumu kārtā tika paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt jauno vilcienu piegādi. Tiklīdz iepirkuma komisija apstiprinās konkursa procedūras otrā posma nosacījumus (nolikumu, tehnisko specifikāciju un līguma projektu), tie tiks publicēti Elektronisko iepirkumu sistēmā un visi trīs kandidāti tik uzaicināti iesniegt sākotnējo piedāvājumu par akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienību (BEMU) piegādi. Plānots, ka otrā iepirkuma kārta tiks izsludināta šī gada rudenī.

Saskaņā ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu Latvijā tiek pakāpeniski veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga–Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai) un Rīga–Sigulda, pārvadājumus šajās līnijās nodrošinot ar bateriju vilcieniem. Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

 

Par valsts SIA Autotransporta direkcija

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

 

Papildu informācijai:
Viktors Zaķis,
VSIA Autotransporta direkcija
Sabiedrisko attiecību vadītājs
Tālr.: + 371 29476754
E-pasts: viktors.zakis@atd.lv