Rail Baltica Rīgas centrālā mezgla būvnieks BERERIX ir noslēdzis pirmo posmu jaunā dzelzceļa tilta pār Daugavu konstrukciju izbūvē. Būvdarbiem noslēdzoties, Ģenerāļa Radziņa krastmalā ir atjaunota satiksme divās joslās katrā virzienā.
Jaunā tilta būvniecība tika uzsākta pērn februārī ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā - gala balstu Lastādijas ielā un starpbalstu Ģenerāļa Radziņa krastmalā starp brauktuvēm. Abiem balstiem sekoja pirmā balsta būvniecība Daugavā, kā arī balstus savienojošais tilta šķērsojums pāri Ģenerāļa Radziņa krastmalai.
Pirmā tilta izbūves kārtā tika izbūvētas 140 metrus garas laiduma konstrukcijas. Šajā kārtā ir izmantoti aptuveni 117km / 137 tonnas spriegošanas troses un ielieti 4473 m³ betona. Tilta būvniecībā pirmo reizi Baltijā tika izmantota līdzsvarotās konsoles metode (balanced cantilever method)*, pateicoties kurai brīvi stāvošais laidums virs Daugavas ir gandrīz 44m.
Saistībā ar šiem būvdarbiem kopš 2024.gada marta zem tilta pārvada tika daļēji ierobežota vai, atsevišķos gadījumos naktīs, slēgta satiksme. Plānotie būvniecības darbi pabeigti mēnesi ātrāk nekā tas tika prognozēts. Tie noritēja raiti, pateicoties betonēšanai labvēlīgiem laikapstākļiem un piemērotai ziemas darbu organizācijai.
Šobrīd pirmais tilta balsts Daugavā ir savienots ar krastā esošajām konstrukcijām un ir atjaunota autotransportu satiksme abos virzienos no un uz centru. Satiksme pilnā apjomā jeb 3 joslas katrā virzienā, tiks atjaunota pēc asfaltēšanas darbiem, kurus BERERIX plāno veikt, tiklīdz gaisa temperatūra un laikapstākļi to pieļaus.
Darbi ir noslēdzošie šajā tilta izbūves posmā. Pirmā balsta konstrukciju savienošana ir tikai priekšdarbi un pilnīga tilta pabeigšana plānota pēc Rail Baltica ieviešanas 1. fāzes. Nākamais posms ir tilta balstu un šķērsojuma izbūve no Zaķusalas, kas būs iespējama pēc atbilstoša finansējuma piesaistes un Rail Baltica izbūves prioritātēm.
* Līdzsvarotās konsoles metode ir tiltu būvniecības paņēmiens, kurā netiek izmantotas stalažas zem tilta. Tā vietā tilta virsbūve tiek veidota, pakāpeniski savienojot segmentus, nospriegojot tos un līdzsvarojot pa kreisi un pa labi no katra balsta, izmantojot īpašas montāžas ierīces.
*** Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies BESIX Group no Beļģijas, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher, ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību. Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve uzsākta 2020.gada novembrī.
BERERIX ir izveidojis profesionāli spēcīgu starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Projekta uzraudzību veic uzraugošā būvinženieru komanda Egis-Deutche Bahn, ko veido EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International.
Papildu informācija:
Linda Vītola| 29633631| linda@jazzcom.agency