2019. gada pavasarī Latvijas Pasts noslēdzis 2018. gada nogalē uzsākto pasta tīkla vērienīgo tehnoloģiskās modernizācijas projektu, visās pasta nodaļās ieviešot mūsdienīgas kases sistēmas, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošina klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Līdz ar jauno sistēmu ieviešanu vairākkārt paātrinājies kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums, vienlaikus nodrošinot to augstāku aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kopējās investīcijas modernizācijas projektā pārsniedz 2 miljonus eiro.
Latvijas Pasts 411 pasta nodaļās ieviesis mūsdienīgas kases sistēmas, kopumā modernizējot 600 darbavietu. Jaunās iekārtas atbilst aktuālākajām tiesību normu prasībām, un to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā uzņēmumā iepriekš lietotajām ierīcēm – jaunajās kases sistēmās tiek izmantotas modernākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas.
Līdz ar jauno kases sistēmu maiņu pasta nodaļas aprīkotas arī ar jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļiem un elektroniskā paraksta ierīcēm. Maksājumu karšu termināļi patlaban nomainīti 440 darbavietās, taču to skaitu plānots palielināt, 2019.gadā pakāpeniski aprīkojot arī pārējās darbavietas. Savukārt elektroniskā paraksta ierīces pievienotas visām kases sistēmām, ļaujot atteikties no papīra dokumentu izmantošanas reģistrēto sūtījumu izsniegšanas procesā.
“Jauno kases sistēmu ieviešana pasta nodaļās palīdzējusi uzlabot klientu apkalpošanas servisu, jo jauno iekārtu veiktspēja nodrošina pakalpojumu ātrāku sniegšanu, un tas ir būtiski gan mūsu klientiem, gan arī darbiniekiem. Savukārt elektronisko parakstu ierīces ir veids, kā ne tikai paātrināt procesus, bet kļūt arī videi draudzīgākiem, vidēji mēnesī ļaujot ieekonomēt aptuveni tonnu papīra,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Kopējās investīcijas šo modernizācijas projektu īstenošanā pārsniedz 2,1 miljonu eiro.
Latvijas Pasta 2019.gada būtiskākie izaugsmes un attīstības projekti saistīti ar sūtījumu apstrādes un izsniegšanas jaudu uzlabošanu.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone
Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504
Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv;
vineta.danielsone@pasts.lv