Nozares ziņas Rail Baltica

Šī gada 17. novembrī plānots būvniecības darbu sākums Rail Baltica  Rīgas Centrālajā mezglā, kas ietver Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa un pieguļošās infrastruktūras izbūvi. Darbi Rīgas centrā tiek plānoti secīgos posmos. Būvniecības laikā dzelzceļa stacija un autoosta turpinās darboties.

Projekta būvnieks BERERIX sadarbībā ar Rīgas pilsētas atbildīgajām institūcijām gatavo satiksmes organizācijas un gājēju plūsmu plānus, lai pēc iespējas mazāk skartu pārvietošanos pirmā  būvlaukuma apkaimē, kas atradīsies pie  Gogoļa ielas, Satiksmes ministrijai piegulošajā skvērā.

Sākot ar 28. oktobri Rīgas iedzīvotāji un viesi uzzinās par izmaiņām satiksmes un gājēju plūsmu organizācijas plānos uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas mājas lapā edzl.lv, kas tiks funkcionāli uzlabota, lai lietotāji varētu ātri un ērti atrast nepieciešamo informāciju. Tostarp mājas lapā edzl.lv tiks izvietota interaktīva darbu karte reāllaikā, atspoguļojot darbu posmus. Par plānotajiem satiksmes ierobežojumiem varēs uzzināt gan vietnē edzl.lv, gan Globālā projekta mājas lapā info.railbaltica.org. 

Šoruden pirmie sagatavošanās darbi notiks gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu. Tiks izveidots atsevišķi norobežots būvlaukums: starp Satiksmes ministrijas ēku, Gogoļa ielā 3 un  Rīgas centrālo dzelzceļa staciju.

Galvenie darbi pirmajā būvniecības posmā līdz 2020. gada beigām paredz:

  • pazemes inženiertīklu, sabiedriskā transporta kontakttīklu un ielu apgaismojuma izbūvi, pārvietošanu un demontāžu;
  • darbus uz sliežu ceļiem: jaunu kontakttīklu mastu uzstādīšanu, kontakttīklu elektroinstalācijas, gaisa appūšanas sistēmas, elektroapgādes, signalizācijas un tml. sistēmu izbūvi un pārvietošanu;
  • jaunās transformatoru apakšstacijas izbūvi;
  • bumbu patvertnes daļēju nojaukšanu (pazemes tuneļa daļa);

Visu darbu izpildes laiku Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē tiks nodrošināta sabiedriskā un privātā transporta kustība, kā arī tiks nodrošināta gājēju plūsmas kustība. Visiem satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.

Lai informētu par būvniecības darbu organizācijas plānu, 20. oktobrī, notiks informatīva sanāksme ar visām iesaistītajām pusēm. Savukārt 26. oktobrī tiek plānota preses konference, kurā Eiropas Dzelzceļa līnijas plašāk iepazīstinās ar būvdarbu apjomiem un posmiem, kā arī darbu organizācijas plānu pilsētā līdz gada beigām.

 

Par projektu Rail Baltica:

Rail Baltica ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu. Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta par Rail Baltica Globālo projektu.

  • Lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā
  • 10 gadu ilgs būvniecības periods
  • Gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem
  • Līnijas garums: 870 km
  • Videi draudzīgs transports – darbojas ar elektrību, rada mazāk trokšņu un vibrāciju
  • Maksimālais ātrums: 249 km/h (pasažieru pārvadājumi), 120 km/h (kravu pārvadājumi)
  • Vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā
  • Projektu ievieš Latvija, Lietuva, Igaunija

 

Par Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. 

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.

 

Papildus informācijai:
Rita Voronkova,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja
Mob.tel. 29264403,
e-pasts: 
rita.voronkova@edzl.lv