Apjomīgākajā starptautiskā konkursā dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – Rail Baltica pamattrases būvdarbiem Latvijā pirmajā kārtā savu kandidatūru pieteikušas 6 uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 nozīmīgi būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot plašu reģionu no kopumā 8 valstīm (Francijas, Spānijas, Latvijas, Polijas, Itālijas, Ķīnas, Turcijas un Dienvidkorejas).
Konkursa mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste Rail Baltica dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.
Iepirkuma komisija īpaši vērtēs kandidātu atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām, tostarp iepriekšējai pieredzei dzelzceļa būvniecībā, atbilstoši Eiropas Savienības standartiem.
Starptautiskajā konkursā pieteikumus iesnieguši:
- personu apvienība Webuild NGE-TSO JV, ko veido Francijas uzņēmumi Webuild S.p.A., NGE Contracting SASU un TSO SAS;
- personu apvienība OHLA – GULERMAK Rail Baltica Joint Venture, ko veido Obrascón Huarte Lain, S.A., Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. un Gülermak Sp. z o.o. (Spānija, Turcija, Polija);
- personu apvienība E.R.B. Rail Baltica JV, ko veido Eiffage Génie Civil SAS, Budimex S.A. un Rizzani de Eccher S.p.A (Francija, Polija, Itālija);
- personu apvienība, ko veido Aldesa Construcciones S.A., China Civil Engineering Construction Corporation, Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „TEK Baltic” (Spānija, Ķīna, Latvija);
- personu apvienība, ko veido Turcijas uzņēmumi IC İÇTAŞ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş. un DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş.;
- personu apvienība DL E&C-Lotte E&C-Nurol, kuru veido divi Dienvidkorejas un Turcijas uzņēmums DL E&C Co., Ltd., Lotte Engineering & Construction Co., Ltd. un Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka “šajā ģeopolitiskajā situācijā ir jānodrošina pēc iespējas ātrāka Rail Baltica projekta īstenošana, veidojot jaunu, spēcīgu transporta koridoru un stiprinot Eiropas savienojamību. Ukrainas notikumu kontekstā ir svarīgi apzināties, ka Rail Baltica projekts pārsniedz pasažieru un kravu pārvadājumu iespējas, par kurām ierasti runājam. Pašlaik Rail Baltica transporta koridors ir vitāli nozīmīgs arī iedzīvotāju drošības, labklājības un valsts pamatfunkciju nodrošināšanai. Sagaidām, ka EDZL nodrošinās profesionālu un augstākajiem starptautiskajiem standartiem atbilstošu Rail Baltica pamattrases būvniecības iepirkumu, kas ir svarīgs tālākai projekta virzībai.”
Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: „Būvuzņēmēju aktivitāte šajā konkursā vērtējama kā pietiekoši liela, ņemot vērā augstās, taču projekta mērogam atbilstošās prasības pretendentiem. Pirmais iepirkuma posms vērtējams sekmīgi arī tādēļ, ka iepirkuma laikā netika saņemta neviena potenciālo pretendentu sūdzība, kas liktu pārtraukt vai mainīt sākotnēji noteiktās iepirkuma prasības. Kopumā konkursa organizētājs no potenciālajiem pretendentiem saņēma 83 jautājumus, uz kuriem iepirkuma komisija sniedza atbildes.
Esam gandarīti, ka dalībai pamattrases būvdarbiem ir pieteikušies nozīmīgi, starptautiski atpazīstami būvuzņēmumi ar ilggadēju pieredzi ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībā. Pirmo reizi EDZL organizētajos konkursos potenciālo kandidātu pārstāvētā ģeogrāfija ir tik plaša – pat ārpus Eiropas robežām.
Līdzšinējā pieredze liecina, ka uzņēmumi gatavi iesaistīties Rail Baltica projektu realizācijā, veidojot apvienības, kas rada labāko zināšanu, pieredzes un prakses sinerģiju, veidojot augsti kompetentu komandu darbu realizācijai.”
Iepirkuma komisija konkursa 2. posma prasības plāno nodot kvalificētajiem pretendentiem šī gada aprīļa sākumā, lai saņemtu pretendentu piedāvājumus 2022. gada septembrī. Paredzēts ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgt 2022. gada nogalē, un uzsākt būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.
Par iepirkumu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”:
Jau ziņojām, ka uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas pērn 12. novembrī izsludināja apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Konkursa „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā” mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste Rail Baltica dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.
Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām vairāk nekā 200 km garumā infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbi, tai skaitā teritorijas sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu unpārvadu būve, inženiertīklu pārvietošana un sliežu ceļu izbūve.
Ņemot vērā izsludinātā konkursa darbu apjomu, kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvniecībā. Iepirkuma organizētājs cer piesaistīt būvuzņēmumus ar projekta mērogam atbilstošu ikgadējo apgrozījumu. Līdzšinējā pieredze, realizējot Rail Baltica projektu Latvijā, liecina, ka Latvijas būvuzņēmumi veido apvienības ar ārvalstu profesionāļiem, aprobējot vietējās un pasaules pieredzi šādu projektu realizācijā.
Starptautisks konkurss ļaus izvēlēties labāko izmaksu un profesionālās pieredzes apvienojumu.
Konkurss norisinās divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.
Vairāk ar konkursa nosacījumiem var iepazīties šeit.
Atgādināsim, ka vienlaikus ar šo vērienīgo konkursu norisinās arī starptautisks konkurss Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem, kurā pieteikumus dalībai no potenciālajiem kandidātiem projekta īstenotājs gaida līdz šā gada 5. aprīlim.
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 km garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
Par Eiropas Dzelzceļa līnijas:
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo aktivitāšu īstenošanu.
Projekts līdz 85 % tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) līdzekļiem, bet atlikusī daļa – no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Papildus informācijai:
Dana Šauberga,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas projektu vadītāja
Mob.tel. 29970067,
e-pasts: Dana.Šauberga@edzl.lv