No pirmdienas, 6. novembra, plānots atjaunot satiksmi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā. Lai veiktu noslēdzošos krustojuma asfaltēšanas darbus, sestdien, 4. novembrī, Dzirnavu iela, posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva un Abrenes ielai, tiks slēgta satiksmei un gājējiem. 4. novembrī plānotas izmaiņas arī atsevišķos sabiedriskā transporta maršrutos.
No 6. novembra tiks atcelti spēkā esošie satiksmes ierobežojumi pie Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada un ielas posms ar divām joslām tiks atvērts satiksmei. Gājēju pārvietošanās jaunā dzelzceļa pārvada izbūves laikā tiks organizēta drošās, norobežotās gājēju zonās.
Lai veiktu noslēdzošos Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojuma asfaltēšanas darbus droši, sestdien, 4. novembrī, tiks slēgta gājēju pārvietošanās, kā arī privātā un sabiedriskā transporta satiksme šajā ielas posmā. BERERIX aicina sekot līdzi izmaiņām sabiedriskā transporta maršrutos vietnē www.rigassatiksme.lv.
Dzirnavu ielas zonā darbi turpināsies, un tuvākā mēneša laikā BERERIX pilnveidos gājēju ietvju zonas, tādejādi paplašinot ielas braucamo daļu un atvirzot gājējus uz nākotnē plānoto ietves zonu, taču arī vienkāršotā ietves versijā. Pilnīga Dzirnavu ielas profila pabeigšana plānota nākamajā būvniecības posmā, kad tiks izbūvēts ziemeļu puses dzelzceļa pārvads.
Noslēdzot dzelzceļa pārvada konstrukciju apstrādes darbus Lāčplēša ielas zonā, no 3. novembra naktīs Lāčplēša ielā BERERIX vairs neierobežos satiksmi.
Rail Baltica trases izbūves rezultātā Dzirnavu ielas pārvada teritorijā iedzīvotāji un pilsētas viesi iegūs funkcionāli uzlabotu ielas posmu – plašākas gājēju ietves abās ielas pusēs, veloceļus un pārbūvētu Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu. Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz Rail Baltica platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas abos virzienos – līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai – nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.
Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas u.c.) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve Rail Baltica projektā plānota vairākos posmos - pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks uzsākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.
***
Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies BESIX Group no Beļģijas, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher, ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
BERERIX ir izveidojis profesionāli spēcīgu starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu Crew kopā ar Latvijas Arhis Arhitekti. Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi Greisch, TUC Rail, itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi Celuprojekts un BICP. Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no TUC Rail, sadarbojoties ar Konstruktionsgruppe Bauen Latvija. Ēkas inženiertīklus izstrādā Belam-Riga. Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti – Celuprojekts, Citrus Solutions, O3FM, Sprinkleru serviss, Aqua-Brambis, Elsana, Kārlis un Labie koki projekti.
Kopš 2020. gada janvāra BERERIX intensīvi sadarbojas ar uzraugošo būvinženieru komandu Egis-Deutche Bahn, ko veido EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International.
Foto: Flickr.com
Papildu informācija: Diāna Polgina | 26032813 | diana@jazzcom.agency