Nozares ziņas

Izvērtējot pasta pakalpojumu izmantošanas tendences, pasta nodaļu telpas un darba apjomu, no 2020.gada 5.augusta Rīgas 6.pasta nodaļas funkcijas klientu apkalpošanā pārņems Rīgas 14. un Rīgas 39.pasta nodaļa. Čiekurkalna teritorijas iedzīvotāji, kuru adrešu indekss ir LV-1026, turpmāk sūtījumus varēs saņemt  Rīgas 14.pasta nodaļā Mežaparkā, Kokneses prospektā 15, savukārt Teikas apkaimes klienti ar adrešu indeksu LV-1006 – 39.pasta nodaļā, Brīvības gatvē 211. Reģistrētus pasta sūtījumus iespējams pāradresēt arī uz citu sev ērtāko adresi vai kādu no Latvijas Pasta pakomātiem, bet citus pasta pakalpojumus, kas nav piesaistīti noteiktai adresei, iespējams saņemt jebkurā citā pasta nodaļā.   

Rīgas 6.pasta nodaļas telpas Brīvības gatvē 310 neatbilst ne klientu, ne darbinieku ērtībām, un nodaļas darbības analīze liecina, ka tās darbība ir nerentabla, veidojot vidēji nepilnu 6000 eiro zaudējumus katru mēnesi. Izvērtējot pasta nodaļas atrašanās vietu un izdevīgākos pasta pakalpojumu sniegšanas risinājumus, pieņemts lēmums no 2020.gada 5.augusta pasta pakalpojumu sniegšanu minētās pasta nodaļas teritorijā nodot Rīgas 14. un Rīgas 39.pasta nodaļai.

Klienti, kas dzīvo teritorijā ar indeksu LV-1026, pasta sūtījumus varēs saņemt netālajā Rīgas 14.pasta nodaļā Mežaparkā, Kokneses prospektā 15. Teikas apkaimes iedzīvotājiem ar teritorijas indeksu LV-1006 pasta sūtījumu izsniegšana tiks nodrošināta netālajā Rīgas 39.pasta nodaļā Brīvības gatvē 310, kas ir ērti sasniedzama ar vairāku veidu sabiedrisko transportu. Abās pasta nodaļās klientu apkalpošanai izveidotas papildu darbavietas. Rīgas 14.pasta nodaļa pirmdienās un trešdienās strādā no plkst.8 līdz 17, otrdienās un ceturtdienās no plkst.9 līdz 19 un piektdienās no plkst.8 līdz 15. Rīgas 39.pasta nodaļa strādā katru darbdienu no plkst.8 līdz 19.

Reģistrētus – ierakstītus, izsekojamus vai apdrošinātus – pasta sūtījumus iespējams attālināti pāradresēt arī uz citu adresi, piemēram, biroju vai kādu no Latvijas Pasta pakomātiem, izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni, savukārt citus pasta pakalpojumus iedzīvotāji var saņemt jebkurā sev izdevīgākajā pasta nodaļā, jo tie nav piesaistīti noteiktai adresei. Nepieciešamos pasta pakalpojumus galvaspilsētas iedzīvotāji var saņemt arī tieši savā dzīvesvietā pie pastnieka, ja ir grūtības nokļūt uz pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Pastnieks klienta dzīvesvietā nodrošina pasta sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu, naudas pārvedumu un pensijas saņemšanu, komunālo un citu rēķinu apmaksu, pastmarku un aplokšņu iegādi, preses izdevumu abonēšanu u.c. 

Rīgas 6.pasta nodaļas pēdējā darbdiena būs 2020.gada 4.augusts, kad nodaļa strādās līdz plkst.13. Nodaļas darbinieki turpinās darbu citās Latvijas Pasta nodaļās.

Sīkāk par Latvijas Pasta pakomātu pakalpojumiem un adresēm iespējams uzzināt te: https://pakomati.pasts.lv, savukārt par reģistrētu sūtījumu pārvirzīšanas iespējām šeit – https://www.pasts.lv/lv/privatpersonam/sanemsana/sutijuma-parvirzisana-latvijas-pasta-mobilaja-lietotne/.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Rīgas pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Par universālā pasta pakalpojuma saistībām, kas paredz, ka Latvijas Pastam Rīgas pilsētā jānodrošina vismaz 30 nepārvietojamu pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Latvijas Pasts šos nosacījumus izpilda, sniedzot pasta pakalpojumus 35 pasta nodaļās.

Precīza informācija par pasta pakalpojumu saņemšanu līdzšinējās Rīgas 6.pasta nodaļas apkalpošanas teritorijā pēc 5.augusta tiks ievietota katra šajā teritorijā dzīvojošā klienta pastkastītē, sākot ar 7.jūliju.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3400 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts