Lai nodrošinātu klientiem ērtāku un draudzīgāku pakalpojumu sniegšanu, kā arī paātrinātu apkalpošanu pasta nodaļās un samazinātu gan klientu, gan Latvijas Pasta resursu patēriņu, no 2020.gada 1.janvāra klienti varēs nelīmēt pastmarkas ierakstītu vēstuļu korespondences sūtījumu apmaksai. No minētā datuma ierakstītu vēstuļu korespondences apmaksa tiks apliecināta ar īpašiem svītrkodiem, ar kuriem tos marķēs vai nu pasta nodaļu darbinieki, vai paši klienti, ja būs izvēlējušies sūtījumus noformēt Latvijas Pasta pašapkalpošanās vietnē https://new.manspasts.lv/.
Tā kā pasta sūtījumu svara un veida dēļ to izmaksas ir ļoti dažādas, līdz šim ierakstītas vēstuļu korespondences apmaksas apliecināšanai klientiem un Latvijas Pasta darbiniekiem nācās veltīt daudz laika attiecīgas nominālvērtības pastmarku izvēlei un sūtījumu aplīmēšanai. Šī tehniskā procedūra patērē būtiskus laika un darbinieku resursus, ko lietderīgāk būtu veltīt klientu apkalpošanai. Tāpēc no 2020.gada 1.janvāra pieņemts lēmums par ierakstītas vēstuļu korespondences sūtījumu atvieglotu un uzlabotu apstrādes kārtību, ļaujot klientiem un pasta nodaļu darbiniekiem šo sūtījumu apmaksai kā apliecinājumu nelīmēt pastmarkas, bet marķēt tos ar īpašiem svītrkodiem.
Nododot ierakstītas vēstuļu korespondences sūtījumus apstrādei Latvijas Pasta nodaļās, pasta darbinieki paši veiks attiecīgo sūtījumu marķēšanu ar svītrkodiem, kas apliecinās to apmaksu. Savukārt tie klienti, kas izvēlēsies noformēt ierakstītas vēstuļu korespondences sūtījumus Latvijas Pasta interneta pašapkalpošanās vietnē https://new.manspasts.lv/, attiecīgos svītrkodus varēs izdrukāt un uzlīmēt paši.
Turklāt atbilstoši jaunajai universālā pasta pakalpojuma tarifu sistēmai no 2020.gada 1.janvāra pašapkalpošanās vietnē https://new.manspasts.lv/ klientam pašam noformējot ierakstītus un apdrošinātus sūtījumus, to ierakstīšanas un apdrošināšanas izmaksas būs zemākas par 29% nekā nododot sūtījumus apstrādei pasta nodaļās.
Tiem klientiem, kam ir svarīgi arī turpmāk ierakstītu vēstuļu korespondences apmaksu apliecināt tieši ar pastmarkām – pamatā tie ir filatēlisti, kas kolekcionē dažādi apzīmogotas pastmarkas –, šāda iespēja tiks nodrošināta arī pēc 2020.gada 1.janvāra.
Latvijas Pasts pēdējos gados iegulda daudz darba un citu resursu pakalpojumu modernizācijai, kvalitātes un servisa uzlabošanai un vienkāršošanai, kā arī dažādu digitālo risinājumu ieviešanai.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3500 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts