Izvērtējot pasta pakalpojumu izmantošanas tendences un pasta nodaļu skaitu Daugavpils pilsētas teritorijā, no 2020.gada 15.janvāra Daugavpils 1. un 5.pasta nodaļa tiks apvienotas, tāpat kā līdz šim nodrošinot Daugavpils iedzīvotājiem visa pasta pakalpojumu spektra pieejamību. Apvienošanās veiksmīgai nodrošināšanai 14.janvārī Daugavpils 5.pasta nodaļa strādās līdz plkst.13, jau 16.janvārī no plkst.9 gaidot līdzšinējos Daugavpils 5.pasta nodaļas klientus 1.pasta nodaļā Rīgas ielā 42a. Sūtījumu saņemšanai šīs teritorijas klienti var izmantot arī tuvumā esošo Circle K degvielas uzpildes staciju Stacijas ielā 97a.
Veicinot ekonomiski efektīvāku pasta pakalpojumu sniegšanu Daugavpilī un nodrošinot pasta pakalpojumus iedzīvotājiem saskaņā ar reālo pakalpojumu pieprasījuma līmeni, pieņemts lēmums, ar kuru no 2020.gada 15.janvāra Daugavpils 1. un 5.pasta nodaļa tiek apvienotas. Tādējādi Daugavpils 5.pasta nodaļas funkcijas pārņems tuvumā esošā 1.pasta nodaļa Rīgas ielā 42a. 14.janvārī Daugavpils 5.pasta nodaļa strādās līdz plkst.13, nodrošinot visu funkciju nodošanu 1.pasta nodaļai. Pēc pasta nodaļu apvienošanas pasta pakalpojumu saņemšana Daugavpilī arī turpmāk tiks nodrošināta piecās pasta nodaļās.
Daugavpils 1.pasta nodaļai ir klientiem ērtāks darbalaiks, jo strādā pirmdienās–piektdienās no plkst.9 līdz 19 un sestdienās no plkst.9 līdz 15, tādējādi nodrošinot sūtījumu ērtu saņemšanu strādājošajiem klientiem. Jāatgādina, ka Daugavpils 5.pasta nodaļa strādā nepilnu darbdienu ar pusdienas pārtraukumu, no plkst.9 līdz 13 un no plkst.13.30 līdz 18, bet sestdienās ir slēgta, arī tāpēc pakalpojumu racionalizācijai pieņemts lēmums par nodaļu apvienošanu. Klientu apkalpošana katru darba dienu Daugavpils 1.pasta nodaļā pastāvīgi tiks nodrošināta četrās ar kases sistēmām aprīkotās darbavietās.
Sūtījumus Daugavpils 5.pasta nodaļas teritorijas klienti turpmāk varēs saņemt Daugavpils 1.pasta nodaļā. Sūtījumu saņemšanai ērti var izmantot arī līdzšinējai Daugavpils 5.pasta nodaļai netālu esošo Circle K degvielas uzpildes staciju Stacijas ielā 97a. Papildu informācija par sūtījuma saņemšanas iespējām Circle K degvielas uzpildes stacijās pieejama šeit. Savukārt citus pasta pakalpojumus iespējams saņemt jebkurā citā pasta nodaļā, jo tikai sūtījumu saņemšana ir piesaistīta noteiktai teritorijai.
Daugavpils 1.pasta nodaļa ir aprīkota ar klientu plūsmas vadības sistēmu In-Out, kas regulē klientu kustību uz vietas nodaļā un nodrošina iespēju pakalpojumiem pieteikties attālināti ar mobilās lietotnes starpniecību. Kad klients attālināti pieteicies pasta pakalpojumam un izņēmis savu kārtas numuru, iespējams redzēt ne tikai konkrēto numuru, bet arī pirms klienta šo pakalpojumu gaidošo numuru skaitu, rindas virzību un prognozi par aptuveno gaidīšanas laiku. Ja nepieciešams, kārtas numuru iespējams atlikt uz piecām minūtēm vai atcelt. Mobilā lietotne klientu informē brīdī, kad rindā pirms viņa atlikuši tikai trīs numuri un kad pienācis klienta kārtas numurs, attiecīgi norādot arī kasi, kurā tiks sniegts pakalpojums.
Attālinātās pieteikšanās pakalpojums pieejams iOS un Android ierīcēs – lai to izmantotu, nepieciešams lejuplādēt Latvijas Pasta mobilo lietotni, izvēloties konkrētu pasta nodaļu, kas atzīmēta ar biļetes simbolu sadaļā Pieteikties rindā. Latvijas Pasta mobilo lietotni iespējams nolādēt te:
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/pasts/id671598972?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=lv.pasts.app
Nepieciešamos pasta pakalpojumus Daugavpils iedzīvotāji var saņemt arī tieši savā dzīvesvietā pie pastnieka, ja ir grūtības nokļūt uz pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Pastnieks klienta dzīvesvietā nodrošina naudas pārvedumu un pensijas saņemšanu, komunālo un citu rēķinu apmaksu, pastmarku un aplokšņu iegādi, pastkaršu un vēstuļu nosūtīšanu, preses izdevumu abonēšanu, sūtījumu piegādes pieteikšanu mājās u.c.
Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Daugavpils pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Par universālā pasta pakalpojuma saistībām, kas paredz, ka Latvijas Pastam Daugavpils pilsētā jānodrošina piecas nepārvietojamas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. Latvijas Pasts šos nosacījumus līdz šim pārpildīja ar pakalpojumu sniegšanu sešās pasta nodaļās, bet pēc nodaļu apvienošanas pasta pakalpojumu nodrošināšana Daugavpilī pilnībā atbildīs noteiktajām saistībām.
Precīza informācija par pasta pakalpojumu saņemšanu Daugavpils 5.pasta nodaļas apkalpošanas teritorijā no 2020.gada 15.janvāra tiks ievietota katra šajā teritorijā dzīvojošā klienta pastkastītē, sākot ar 2019.gada 16.decembri.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3500 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts