Ministru kabinets otrdien, 9. aprīlī apstiprināja Rīgas lidostas sniegto pakalpojumu maksas, to iekasēšanas un izlietošanas kārtību, kā arī atlaižu sistēmu, kuras mērķis ir veicināt Rīgas lidostas konkurētspēju reģionā.
Maksu politikas izmaiņu mērķis ir īstenot vidēja termiņa stratēģisko mērķus – lidostas pakalpojumu apjomu izaugsmi un lidostas infrastruktūras, tai skaitā, jaunā termināļa, attīstību, tādejādi veicinot, ka Rīgas lidosta ne tikai saglabā vadošo pozīciju Baltijā, bet attīstītās par Ziemeļeiropas ceļošanas centru. Vienlaikus ar Rīgas lidostas maksu izmaiņām paredzēts ieviest jaunu atlaižu politiku, kas sniegs ieguvumu tām aviokompānijām, kas veicina lidostas attīstību, proti, atklāj jaunus vidēji tālo un tālo lidojumu galamērķus vai nodrošina pārvadāto pasažieru skaita pieaugumu.
Pateicoties līdzšinējai Rīgas lidostas veiksmīgai darbībai, tās maksas nebija nepieciešams pārskatīt vairāk nekā 10 gadus, taču, ņemot vērā pēdējo gadu augsto inflāciju, kā arī būtisku tiešo izmaksu pieaugumu, esošās lidostas maksas vairs nesedza visas ar lidostas attīstību un infrastruktūras uzturēšanu saistītās vajadzības.
Plānotā lidostas maksu ietekme ir mazāka par vienu eiro uz vienu pasažieri. Atbilstoši Eiropas Savienības saistošajām prasībām Rīgas lidosta jauno lidostas maksu sagatavošanas procesā konsultējās ar lidostā strādājošām aviokompānijām, kas maksu projektu apstiprināja Rīgas lidostas Lietotāju komitejā.