“Rīgas dome mums līdz ar jauno domes sastāvu ir kļuvusi par konstruktīvu sadarbības partneri Rail Baltica projekta attīstībai. Kopā mums jaunā dzelzceļa infrastruktūra jāveido tāda, kas būs ērta Rīgas iedzīvotājiem nākotnē un stiprinās Rīgu kā Baltijas metropoli,” šodien atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Šodien notika Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvā koordinācijas padomes sēde Rail Baltica projekta sniegto papildu iespēju realizēšanai Rīgā. Padomes mērķis ir veicināt saskaņotu starpresoru sadarbību sekmīgai Rail Baltica projekta sniegto iespēju izmantošanai saistītajās teritorijās Rīgā.
“Šī gada laikā Rail Baltica projektā noticis liels progress. Rīgas centrālajā dzelzceļa mezglā ir sākušies būvniecības darbi. Pabeigts Rail Baltica savienojuma ar starptautisko lidostu “Rīga” būvprojekts. Visā Latvijā notiek trases projektēšana, ar pašvaldībām diskutējam par Rail Baltica risinājumiem. Dialoga formāti ar Rīgas pašvaldību, apkaimēm un sabiedrību var kalpot par labu piemēru citām pašvaldībām, kuras skar Rail Baltica trase,” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
“Rail Baltica projekta mērķis ir nodrošināt, lai jaunā ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūra Rīgā tiktu attīstīta saudzīgi un pārdomāti. Līdz ar to projektēšanas gaitā iedzīvotājiem un profesionāļiem ir iespēja sniegt priekšlikumus sākotnējo risinājumu pilnveidei, kas attiecas uz dzelzceļa līnijas šķērsošanu – gājējiem, velo, sabiedrisko transportu un auto. Nākamais solis ir operatīvu un kvalitatīvu lēmumu pieņemšana tālākai projekta virzībai,” teica ministrs.
Šogad ir notikušas vairākas publiskās diskusijas par līdz šim izstrādātajiem Rail Baltica dzelzceļa līnijas konceptuālajiem risinājumiem un projekta integrāciju Rīgas pilsētvidē.
Daugavas labajā krastā no Rīgas robežas līdz Centrālajai stacijai Rail Baltica dzelzceļa trase tiek projektēta 11 km garumā. Tās šķērsošanai nākotnē paredzēta iespēja izveidot divus autotransporta šķērsojumus Krustpils ielā un Sēlijas ielas atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam, kā arī attīstīt piecus šķērsojumus gājējiem un velotransportam. Slāvu tilta rajonā tiek vērtēta iespēja izveidot Rail Baltica reģionālo staciju, viens no vērtētajiem variantiem paredz stacijas izvietošanu pretī tirdzniecības centram “Akropole”.
Daugavas kreisajā krastā plānota 8 km gara Rail Baltica trase no Torņkalna līdz Imantai un dzelzceļa tuneļa izbūve Torņkalnā. Šajā posmā plānotas trīs Rail Baltica reģionālās pieturas – Torņkalns, Zasulauks un Imanta. Rail Baltica projektēšanas darbu ietvaros tiks projektēta arī viena jauna 1520mm stacija – Āgenskalnā pie P. Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas. Šajā posmā Rail Baltica projekts paredz esošās pilsētas un dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi visā posma garumā, kur plānots attīstīt piecus autotransporta šķērsojumus un 15 gājēju/velo šķērsojumus.
Rail Baltica trases projektēšanas darbus plānots pabeigt līdz 2021. gada beigām.
Rail Baltica projekta “Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvās koordinācijas padomes” sēdē bija aicināti piedalīties pārstāvji no Rīgas domes, Ministru prezidenta biroja, Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Kultūras ministrijas, RB Rail AS, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Rīgas pilsētas arhitekta biroja, Rīgas pilsētas būvvaldes, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes, Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes, Latvijas Teritoriālplānotāju asociācijas, Latvijas Universitātes, Satiksmes ministrijas un kapitālsabiedrību vadības.
Baiba Ābelniece, ministra padomniece
Tālr.: 26624221
e-pasts: baiba.abelniece@sam.gov.lv