“Šis laiks ir devis iespēju valdībai vairāk kā jebkad agrāk investēt ceļu infrastruktūrā, apzinoties multiplikatora efektu, ar kādu šīs investīcijas atgriežas ekonomikas apritē, garantējot darba vietas, stimulējot patēriņu un reģionālo attīstību,” ikgadējā ceļu nozares konferences atklāšanā atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Ministrs arī uzsvēra, ka nevaram koncentrēties tikai uz īstermiņa attīstību: “Autoceļu padomē ir apstiprināta Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam, kas attiecībā uz valsts galvenajiem autoceļiem Rīgas aglomerācijā jau uzsākta īstenot dzīvē. Lielajiem autoceļu projektiem jāpiesaista ES fondu un privātās partnerības līdzekļi.”
“Tikpat mērķtiecīgi ceļu attīstības plānošanā šogad pievērsīsimies reģionālo un vietējo ceļu nākotnei, sastrukturējot tos prioritārajos, sekundārajos un pašvaldībām nododamajos. Šāda plānošana ieviesīs lielāku skaidrību prioritātēs un uzrādīs racionāli nepieciešamo finansējumu autoceļiem,” teica ministrs.
“Ceļu satiksmes negadījumos uz valsts ceļiem diemžēl joprojām par daudz cieš mazaizsargātie satiksmes dalībnieki – gājēji, velobraucēji, tagad arī satiksmes dalībnieki ar skrejriteņiem,” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Tāpēc svarīgi nākotnē panākt, lai ceļš ir ne tikai tehniski kvalitatīvi uzbūvēts, bet arī ērts un drošs visiem lietotājiem: autobraucējiem, riteņbraucējiem un gājējiem.”
“Sarunās ar “Rail Baltica” projektētājiem bieži dzirdu par principu “dig once” – burtiski tulkojot, projektējam un būvējam visu, kas konkrētajā vietā ir nepieciešams. Es šo principu paplašinātu, sakot, ja kaut ko darām uz ceļa, tad darām to pamatīgi un paliekoši. Ja zinām, kur nākotnē būvēsim autostrādi, savlaicīgi tai gatavojamies. Labāk ieguldām vairāk līdzekļu, bet projektējam un būvējam ilgtspējīgi,” teica ministrs.