Pirmdien, 10. jūnijā plkst. 14.00 satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar Lietuvas Republikas Transporta un sakaru ministru Roku Masjuli (Rokas Masiula) un Polijas infrastruktūras ministru Andžeju Adamčiku (Andrzej Adamczyk) atklāja Mažeiķi-Reņģe dzelzceļa līnijas atjaunošanas ceremoniju un iepazīstināja klātesošos un žurnālistus ar uzsākto būvdarbu gaitu.
“Es domāju, ka pēdējā laikā lēmumi ir pozitīvi attiecībā uz dzelzceļa infrastruktūru, un tas vistiešāk attiecas uz dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe būvniecību”, uzrunājot klātesošos teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Ministrs atzīmēja, ka vēsturiski šī līnija ir pozitīvi kalpojusi un tai ir visas iespējas atjaunot kravu un pasažieru pārvadājumus. Linkaits norādīja uz šīs dzelzceļa līnijas būtisko lomu kravu pārvadājumos, kas nodrošinātu rentablu savienojumu ar Latvijas ostām un Igaunijas klientiem. “Šī ir līnija, kas labāk savienos mūsu cilvēkus – tai ir potenciāls, tā savienos cilvēkus no Žemaitijas un Zemgales, kā arī vedīs lietuviešus uz Rīgu un tālāk uz Eiropu”, uzrunas noslēgumā teica ministrs.
Kā iepriekš ziņots, Lietuva sāk atjaunot vairāk nekā pirms desmit gadiem izjaukto dzelzceļa posmu Mažeiķi-Reņģe. 2018. gada augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" izsludināja konkursu par 19,5 kilometrus garā dzelzceļa posma atjaunošanu starp Polijas naftas koncerna "PKN Orlen" meitasuzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.
Šī gada martā "Lietuvos geležinkeliai" parakstīja līgumu par 2008.gadā izjauktā dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju "Vitras-S". Līguma summa ir 11,35 miljoni eiro. Dzelzceļa posmu paredzēts atjaunot līdz šī gada beigām, tādējādi izpildot Lietuvas doto solījumu Eiropas Komisijai, ka posms tiks atjaunots šajā termiņā. Būvdarbus dzelzceļa posma Mažeiķi–Reņģe atjaunošanu plānots pabeigt līdz gada beigām.
Foto no pasākuma pieejams šeit