Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas, atsaucoties konkursantu ierosinājumam, līdz 2022. gada 5. aprīlim pagarinājis pieteikšanās termiņu starptautiskam konkursam Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem.
Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai.
Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: „Esam respektējuši kandidātu ierosinājumu un pagarinājuši pieteikšanās termiņu, jo esam ieinteresēti saņemt izsvērtus un detalizēti izstrādātus piedāvājumus. Pieredzējušas un nozīmīgas būvnieku apvienības ir pieteikušas savu kandidatūru pamattrases būvniecības iepirkumā, kas stiprina mūsu pārliecību - arī būvuzraudzībai ir jābūt līdzvērtīgā līmenī atbilstoši augstajām Rail Baltica drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām, kas tiks pārvaldīta FIDIC līgumu nosacījumu ietvarā. Līdz šim esam rīkojuši vairākas tiešsaistes sanāksmes potenciālajiem piegādātājiem, skaidrojot gan konkursa gaitu, gan prasības u.c. jautājumus. Potenciālo konkursantu lielā interese par šiem vebināriem apliecina interesi piedalīties šajos konkursos.
Jāapzinās, ka Rail Baltica dzelzceļa trases izbūve Latvijā vairāk nekā 200 km garumā pēc pāris gadiem būs apjomīgākā projekta izbūve, kam jāsagatavojas laikus. Neraugoties uz konkursa termiņa nelielu pagarinājumu, šī projekta kopējos realizācijas termiņus tas neietekmēs.”
Jau ziņots, ka Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas pērn 17. decembrī izsludināja starptautisku konkursu Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem. FIDIC konkursa procedūras iepirkuma priekšmets ir inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu nodrošināšana Rail Baltica pamattrases infrastruktūras būvdarbiem Latvijā ārpus Rīgas robežām
Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā un FIDIC līgumu vadībā.
Konkurss norisinās divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un, ja nepieciešams, sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.
Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada maijā. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada septembrī.
Vairāk ar konkursa nosacījumiem var iepazīties šeit .
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 km garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
Par Eiropas Dzelzceļa līnijas:
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo aktivitāšu īstenošanu.
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.
Papildus informācijai:
Dana Šauberga,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas projektu vadītāja
Mob.tel. 29970067,
e-pasts: Dana.Šauberga@edzl.lv