Nozares ziņas

Gatavojoties starptautisko pasažieru lidojumu atsākšanai pēc ārkārtējās situācijas beigām, lidosta “Rīga” strādā gan pie papildus preventīvajiem pasākumiem lidostas terminālī darbinieku un pasažieru aizsargāšanai un COVID-19 izplatības ierobežošanai, gan pie nepieciešamo personāla un infrastruktūras resursu plānošanas pakāpeniskam lidojumu skaita pieaugumam.

Lai sagatavotu pasažieru termināli ceļotāju plūsmas pieaugumam, lidosta papildus jau esošajiem ieviesīs plašākus pasākumus darbinieku un pasažieru aizsardzībai un COVID-19 izplatības ierobežošanai. Tie ietver gan veselības drošības pasākumus saslimšanas risku mazināšanai reģistrācijas zonā, drošības kontrolē, pie iekāpšanas vārtiem un autobusos, gan reģistrācijas galdu aprīkošanu ar aizsargstikliem, gan darbinieku apgādi ar personiskajiem aizsarglīdzekļiem. Tāpat tiek plānoti pastiprināti tīrīšanas un dezinfekcijas pasākumi termināļa telpām, aprīkojumam un autobusiem, kā arī mediķu iesaiste pasažieru veselības uzraudzībā.

“Darbs lidostā “Rīga” ir turpinājies arī ārkārtējās situācijas apstākļos, apkalpojot repatriācijas reisus, kravu un biznesa lidojumus, tāpēc no operacionālā viedokļa lidosta ir gatava apkalpot pasažieru lidojumus, tiklīdz tiks dota atļauja to atsākšanai. Taču mēs apzināmies, ka pēc lidojumu atsākšanās lidostai būs īpaši nozīmīga loma COVID-19 izplatības ierobežošanā, tāpēc mūsu uzdevums ir sadarbībā ar aviokompānijām un lidostā strādājošiem pakalpojumu sniedzējiem rūpīgi un pārdomāti sagatavot infrastruktūru un ieviest drošības pasākumus, lai maksimāli mazinātu inficēšanās riskus un pasargātu savus darbiniekus, pasažierus un lidostas viesus,“ norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Lidostas rīcībā esošie aviokompāniju dati par plānoto lidojumu atsākšanu pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas liecina, ka lidojumu atjaunošanās notiks pakāpeniski, ņemot vērā gan ceļošanas un saskarsmes ierobežojumus Latvijā un citās valstīs, gan izmaiņas iedzīvotāju ceļošanas gatavībā un paradumos. Daudzi ārējie tirgi būs ierobežoti arī pēc krīzes beigām un lidojumi uz Rīgu vēl vairākus gadus notiks daudz mazākā apjomā nekā iepriekš. Prognozētais pasažieru skaits līdz šā gada beigām varētu būt vien aptuveni 1,6 miljoni, bet nākamajā gadā - 4,6 miljoni pasažieru iepriekš plānoto aptuveni 8 miljonu vietā.

Balstoties uz šiem datiem un starptautisko aviācijas organizāciju prognozēm, lidosta ir izstrādājusi trīs atjaunošanās scenārijus, par pamata scenāriju pieņemot vidēja tempa atjaunošanās prognozi. Atbilstoši šim scenārijam tiek plānoti infrastruktūras un personāla resursi, lai nodrošinātu lidostas gatavību elastīgi reaģēt uz aviokompāniju pieprasījumu.

Vienlaikus lidosta turpina īstenot pasākumus, lai nodrošinātu uzņēmuma stabilitāti ilgtermiņā, samazinot saimnieciskos izdevumus, efektivizējot personāla resursus un pārskatot investīciju programmu.

Jau ziņots, ka nolūkā ierobežot jaunā koronavīrusa izraisītās saslimšanas COVID-19 izplatību Latvijā ir izsludināta ārkārtējā situācija un no šā gada 17.marta ir atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi no un uz lidostu “Rīga”.

__________________________________________________________________

Lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. 2019.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 7,8 miljonus pasažieru. Kompānijas “Cirius” pētījumā lidosta “Rīga” atzīta par 2019.gada 4.punktuālāko lidostu pasaulē vidējo lidostu grupā.

Papildu informācijai:
Laura Karnīte
Komunikācijas vienības vadītāja
VAS „Starptautiskā lidosta “Rīga””
l.karnite@riga-airport.com
GSM
: 29165007