VAS Latvijas Pasts uzsācis bezekrāna pakomātu pilotprojektu, kura laikā izmēģina pirmo mobilo risinājumu Latvijā. Uzņēmuma mērķis ir identificēt pakomāta integrācijas iespējas ar tradicionāliem loģistikas risinājumiem.
Paredzēts, ka uzņēmums izmēģinājumā līdz 2024. gada beigām pārliecināsies par tehnoloģijas lietojamību un piemērotību nacionālā pasta operatora darbības specifikai.
Uzņēmumā uzsver, ka ar mobilo iekārtu būs iespējams būtiski uzlabot loģistikas maršrutu efektivitāti, piemēram, teritorijās, kur sūtījumu sākotnēji nogādā pasta nodaļās, lai vēlāk paku transportētu uz citu saņemšanas vietu. Pakomāts ļautu optimizēt piegādes un paātrināt sūtījumu saņemšanas laiku.
Latvijas Pasta valdes loceklis Jānis Kūliņš skaidro, ka primāri uzņēmums vēlas noskaidrot, kā jauninājums varētu atbalstīt kurjerus un pašreizējo infrastruktūru: “Mobilo pakomātu ir iespējams uzstādīt jebkurā vietā, kur veidojas pieprasījums pēc lielākas sūtījumu piegādes jaudas. Ir svarīgi nodrošināt papildu kapacitāti dažādos reģionos, īpaši situācijās, ja ir sagaidāma intensīvāka sūtījumu plūsma konkrētā teritorijā.”
Pateicoties kompaktajam modelim, mobilais pakomāts ievērojami uzlabo veidu, kā operatīvi nodrošināt pasta sūtījumu saņemšanu ar samazinātu cilvēkresursu iesaisti.
Pirmais mobilais pakomāts Latvijā ir bez ekrāna, bet nodrošina identisku pakas saņemšanu kā ierastie zilās krāsas pakomāti. Tam nav nepieciešama elektrība, jo iekārta aprīkota ar saules enerģijas avotu, kas papildina baterijas veiktspēju.
Ikkatrs klients ir aicināts izmantot mobilo pakomātu un izteikt viedokli par jauno risinājumu, kas līdz šī gada beigām būs pieejams Mārupes apkārtnē.
Ja pilotprojekts izrādīsies veiksmīgs, uzņēmums nākotnē mobilus, bezekrāna pakomātus novietos ne vien dažādos Rīgas mikrorajonos, bet arī Latvijas reģionos.
Kā vēstīts, nacionālā pasta operatora plāns paredz šī gada laikā novietot vairāk nekā 200 jaunu pakomātu, lai izvērstu klātbūtni gan blīvi apdzīvotās vietās, gan nomaļākās teritorijās. Tas nozīmē, ka Latvijas Pastam līdz 2025. gada beigām būs lielākais pakomātu tīkls Latvijā.
Paralēli nacionālais pasta operators attīsta e-komercijas sūtījumu un loģistikas biznesa segmentu, uzlabo universālā pasta pakalpojumu pieejamību, sūtījumu piegādes procesus un klientu apkalpošanu. Tāpat Latvijas Pasts veicina jaunus sūtījumu plūsmas virzienus, kā arī sadarbojas ar starptautiskiem e-komercijas pakalpojumu sniedzējiem, lai pozicionētu Rīgu kā loģistikas centru.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts ir valsts kapitāla sabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, ūdens un sauszemes tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus gan privātpersonām, gan biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 2200 darbinieku.
Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredzi vairāk nekā 155 pasta nodaļās. Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu 500 vietās. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.
Papildu informācija:
Matīss Rutks | Komunikācijas speciālists
Mobilā tālruņa numurs: +37120376200
E-pasts: matiss.rutks@pasts.lv