Nozares ziņas Pasts

Ievērojot drošības pasākumus un ierobežojumus klientu apkalpošanā pasta nodaļu telpās Covid-19 novēršanai, Latvijas Pasts pirms Ziemassvētkiem spējis izsniegt rekordlielu sūtījumu apjomu – dienā vidēji vairāk nekā 48 300 sūtījumu. Tas ir pieaugums par vairāk nekā 27% salīdzinājumā ar izsniegto sūtījumu apjomu vidēji darbdienā decembra sākumā. Gada nogalē, līdz pat 2020.gada 30.decembrim, Latvijas Pasts pagarinājis Rīgas un Rīgas reģiona pasta nodaļu darbalaiku un piesaistījis papildu darbiniekus klientu plūsmas regulēšanai. Latvijas Pasts aicina klientus maksimāli izmantot iespējas pieteikties pasta pakalpojumiem attālināti un ierasties nodaļā tieši uz sava pakalpojuma saņemšanu.

Gada nogalē pasta sūtījumu apjoms tradicionāli pieaug visā pasaulē, taču šogad Covid-19 ietekmē ierobežoto starptautisko transportēšanas iespēju un ieviesto drošības pasākumu dēļ sūtījumu plūsma ir nevienmērīga un sūtījumu izsniegšanas process pasta nodaļās – apgrūtināts. Latvijas Pasts decembrī vienlaikus saņem lielu sūtījumu skaitu, kas ne tikai ātri jāapstrādā un jāsašķiro, bet arī jāizsniedz vienlaikus daudziem klientiem pasta nodaļās.

Lai uzlabotu klientu apkalpošanu šajā saspringtajā pirmssvētku periodā, Latvijas Pasts vairāk nekā 30 pasta nodaļās piesaistījis vairākus desmitus papildu darbinieku, kā arī līdz pat gada pēdējās darbdienas, 30.decembra, vakaram pagarinājis vairāk nekā 60 nodaļu darbalaiku Rīgā un Rīgas reģionā.                                                                               

Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš skaidro: “Šis periods mūsu darbiniekiem ir pārbaudījumu un izaicinājumu pilns, jo operatīvi jāpielāgojas jauniem nosacījumiem, nodrošinot maksimāli efektīvu sūtījumu izsniegšanas procesu sašaurinātu apkalpošanas iespēju apstākļos un vienlaikus ievērojot visas valstī noteiktās drošības prasības. Lai kompensētu to apkalpojošo kasu darbību, ko nedrīkstam atvērt noteikto ierobežojumu dēļ, atvērām vairāk nekā 80 nodaļu sestdienās, pagarinājām darbalaiku Rīgas un apkaimes nodaļās un piesaistījām vairākus desmitus papildu darbinieku. Šie papildspēki palīdz regulēt klientu plūsmu un nodrošina sūtījumu ātrāku saņemšanu, izsniedzot tos klientiem arī ārpus pasta nodaļas telpām un tādējādi novēršot nepieciešamību sūtījumu saņēmējiem vispār apmeklēt iekštelpas.  Ārpus telpām pie noslogotākajām nodaļām Rīgā izsniedzām sūtījumus arī no mikroautobusa. Var teikt, ka šis mums ir arī  mācību un jaunu iespēju laiks, ko varēsim izmantot turpmākai servisa uzlabošanai.”

Ņemot vērā ierobežojumus un uzņēmuma iespējas, Latvijas Pasta nodaļās dienās pirms Ziemassvētku brīvdienām izsniegto sūtījumu vidējais daudzums par vairāk nekā 27% pārsniedz decembra sākumā izsniegto sūtījumu skaitu, dienā vidēji pārsniedzot 48 300 izsniegtu. Atsevišķās pasta nodaļās fiksēts sniegto pakalpojumu skaita rekords pat par 62% un 59%.

Pieprasījums būtiski pieaudzis arī Latvijas Pasta pakomātu tīklā – 2020.gada decembrī pakomātu noslodze pieaugusi par vairāk nekā 100% salīdzinājumā ar analogu periodu pagājušajā gadā.

Latvijas Pasts aicina klientus būt saprotošiem, jo Covid-19 izplatības mazināšanai visā valstī ir noteikti ierobežojumi attiecībā uz klientu skaitu, kas vienlaikus drīkst uzturēties pakalpojumu sniedzēju telpās, tāpēc iespējas sniegt pakalpojumus nodaļās ir būtiski samazinājušās un sava pakalpojuma saņemšanu var nākties uzgaidīt, stāvot ārpus nodaļas un distancējoties citam no cita. Latvijas Pasta kopējais nodaļās apkalpojošo kases sistēmu skaits drošības apsvērumu dēļ ir samazināts par vairākiem desmitiem.

Lai nebūtu jāuzkavējas pasta nodaļā, Latvijas Pasts aicina maksimāli izmantot uzņēmuma mobilās lietotnes iespējas, kas ļauj pakalpojumiem pieteikties attālināti un nodaļā ierasties tieši uz sava pakalpojuma saņemšanu. Attālināti pieteikties pakalpojumiem iespējams 86 lielākajās un noslogotākajās pasta nodaļās visā Latvijā; šo nodaļu saraksts pieejams te

Precīzs pasta nodaļu darbalaiks gada nogalē apskatāms šeit.

Latvijas Pasts izveidojis speciālu biežāk uzdoto jautājumu–atbilžu sadaļu par uzņēmuma darbību ārkārtas situācijā, kas pieejama uzņēmuma interneta mājas lapas www.pasts.lv Jaunumu sadaļā un regulāri tiek aktualizēta.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv, vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts