2019.gada jūnijā Latvijas Pasta klientiem mobilo īsziņu veidā piegādāto aicinājumu skaits par reģistrēto sūtījumu saņemšanu pārsniedz 50% no kopējā aicinājumu skaita šajā mēnesī. Gada laikā Latvijas Pasts klientiem kopumā izsūtījis jau vairāk nekā 1,2 miljonu mobilo aicinājumu, bet šim pakalpojumam pieteikušies vairāk nekā 190000 klientu. Latvijas Pasts aicina klientus, kuri vēl nav pieteikušies mobilo īsziņu saņemšanai par reģistrētajiem sūtījumiem, savu piekrišanu šim bezmaksas pakalpojumam izteikt kādā no sev ērtākajiem veidiem.
Paātrinot sūtījumu piegādes procesu, Latvijas Pasts 2018.gada jūlijā sāka piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā par reģistrētu – ierakstītu vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu, aizstājot papīra formāta aicinājumu piegādi sūtījumu saņēmēju pastkastītēs. E-aicinājuma saņemšanai iespējams pieteikties, izpildot divus vienkāršus soļus: adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, un uz sūtījuma jābūt norādītam korektam adresāta mobilā tālruņa numuram.
2019.gada jūnijā Latvijas Pastā klientiem mobilo īsziņu veidā piegādātais aicinājumu īpatsvars pirmoreiz pārsniedzis 50%, veidojot 100 000 no kopumā klientiem piegādātajiem 187,7 tūkstošiem aicinājumu. Tādējādi ne tikai vairākums reģistrēto sūtījumu klientiem izsniegti ātrāk, vienlaikus samazinot pasta darbiniekiem veicamo operāciju daudzumu, bet arī būtiski ietaupīts papīra resursu izmantojums uzņēmumā.
“Aicinājumu pakalpojuma pārnešana digitālajā vidē ļauj klientiem ātrāk saņemt sūtījumus, savukārt mūsu darbiniekiem – ātrāk sniegt pasta pakalpojumus, atsakoties no lieku un nevajadzīgu papildu funkciju veikšanas. Šis ir pakalpojums, ko ieviesām kopīgi ar mūsu klientiem un uzklausot viņu vēlmes, tāpēc gandarījums, ka e-aicinājumus šobrīd izdodas piegādāt proporcionāli vairāk,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Aicinājumu saņemšana par reģistrētajiem sūtījumiem ir bezmaksas pakalpojums, kam fiziskas un juridiskas personas var pieteikties kādā no četriem sev ērtākajiem veidiem: atzīmējot savu piekrišanu e-aicinājuma saņemšanai uz informatīvā paziņojuma, saņemot sūtījumu pasta nodaļā; parakstot pasta nodaļā iesniegumu par elektronisko aicinājumu saņemšanu; nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu, kura paraugs pieejamsLatvijas Pasta interneta mājas lapā, uzLatvijas PastaKlientu centra e-pasta adresiinfo@pasts.lv vai arī piekrišanu elektronisko aicinājumu saņemšanai fiksējot pastnieka mobilajā viedierīcē, saņemot reģistrētu sūtījumu savā dzīvesvietā.
Tā kā reģistrētu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem, svarīgi atcerēties korekti noformēt pirkumu, norādot precīzu adresāta tālruņa numuru, kuru tradicionāli var ierakstīt vienā no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām. Tikai šādā gadījumā klientam iespējams piegādāt paziņojumu par sūtījuma saņemšanu mobilās īsziņas formātā.
Reģistrēts sūtījums no vienkārša atšķiras ar piegādi adresātam pret parakstu; šiem sūtījumiem pasaules pasta sistēmā tiek piešķirts unikāls numurs, ko veido 13 zīmju kods – divi burti sākumā un beigās, bet vidū cipari, piemēram, AB123456789CD, un daļai šo sūtījumu ceļa iespējams izsekot valstīs, kas nodrošina tā publiskošanu attiecīgās interneta vietnēs.
Kopš 2017.gada novembra Latvijas Pasts saviem klientiem sūta mobilo īsziņu formāta aicinājumus arī par vienkāršo jeb nereģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums līdz šim brīdim izsūtījis jau vairāk nekā piecus miljonus šādu paziņojumu.
E-aicinājumu ieviešana par reģistrēto un vienkāršo sūtījumu saņemšanu ir viens no Latvijas Pasta īstenotajiem projektiem, uzlabojot pasta pakalpojumu ātrumu, pieejamību un kvalitāti.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3800 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts