Kopš 2018.gada jūlija, kad Latvijas Pasts ieviesa elektronisko aicinājumu pakalpojumu par reģistrētu – ierakstītu vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu mobilo īsziņu veidā, izsūtīti jau vairāk nekā 765000 šādu paziņojumu, bet šim bezmaksas pakalpojumam pieteikušies vairāk nekā 155000 klientu. Pieteikties e-aicinājumiem papīra formāta paziņojumu vietā tagad iespējams arī pie pastnieka, kurš dzīvesvietā vai birojā piegādājis reģistrētu sūtījumu un fiksēs šo klienta vēlmi mobilajā viedierīcē. E-aicinājumu saņemšanai var pieteikties gan fiziskas, gan juridiskas personas.
Nodrošinot mūsdienu prasībām atbilstošas informācijas apmaiņas iespējas, Latvijas Pasts 2018.gada jūlijā sāka piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā par reģistrētu – ierakstītu vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu, ar tiem aizstājot papīra formāta aicinājumu piegādi klientu pastkastītēs. Atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz e-aicinājumiem par reģistrēto sūtījumu saņemšanu adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai. Līdz šim Latvijas Pasta nosūtīto e-aicinājumu skaits sasniedzis jau vairāk nekā 765000, bet pakalpojumam pieteikušies vairāk nekā 155000 klientu.
Reģistrētu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem – iepērkoties tajos, viena no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām tradicionāli ir mobilā tālruņa numurs, kuru izsūtītājs parasti norāda arī uz sūtījuma. Tāpēc svarīgi, iepērkoties interneta veikalā, vienmēr norādīt savu mobilā tālruņa numuru, jo e-aicinājumu iespējams saņemt tikai par tiem pasta nodaļā ienākušajiem sūtījumiem, uz kuriem norādīts pareizs adresāta tālruņa numurs.
Klientu ērtībām Latvijas Pasts paplašinājis pakalpojuma pieteikšanās iespējas – gan fiziskas, gan juridiskas personas šim pakalpojumam bez maksas var pieteikties kādā no četriem sev ērtākajiem veidiem: saņemot reģistrētu sūtījumu savā dzīvesvietā, piekrišanu elektronisko aicinājumu saņemšanai fiksējot pastnieka mobilajā viedierīcē; atzīmējot savu piekrišanu e-aicinājuma saņemšanai uz informatīvā paziņojuma, saņemot sūtījumu pasta nodaļā; parakstot pasta nodaļā iesniegumu par elektronisko aicinājumu saņemšanu vai nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu, kura paraugs pieejams Latvijas Pasta interneta mājas lapā, uz Latvijas Pasta Klientu centra e-pasta adresi info@pasts.lv.
Mobilo aicinājumu izstrādi reģistrētajiem sūtījumiem Latvijas Pasts sāka uzreiz pēc attiecīgu izmaiņu pieņemšanas normatīvajā regulējumā 2017.gada nogalē, kas iepriekš noteica obligātu papīra formas aicinājumu piegādi reģistrēto sūtījumu saņemšanai. Reģistrēts (ierakstīts vai apdrošināts) sūtījums no vienkārša sūtījuma atšķiras ar piegādi adresātam pret parakstu; šiem sūtījumiem pasaules pasta sistēmā tiek piešķirts unikāls numurs, ko veido 13 zīmju kods – divi burti sākumā un beigās, bet vidū cipari, piemēram, AB123456789CD, un daļai šo sūtījumu ceļa iespējams izsekot valstīs, kas nodrošina tā publiskošanu attiecīgās interneta vietnēs.
Latvijas Pasts jau kopš 2017.gada novembra ar īsziņām informē arī vienkāršo jeb nereģistrēto sīkpaku saņēmējus no ārvalstu interneta veikaliem – līdz šim brīdim uzņēmums izsūtījis gandrīz četrus miljonus mobilās īsziņas formāta aicinājumus par pasta nodaļās saņemtajiem vienkāršajiem sūtījumiem.
E-aicinājumi, kurus Latvijas Pasts klientiem izsūta gan par reģistrēto, gan vienkāršo sūtījumu saņemšanu, ir viens no uzņēmuma īstenotajiem projektiem pārejai uz pakalpojumu sniegšanu digitālajā vidē, nodrošinot pieejamāku pasta pakalpojumu servisu un samazinot resursu patēriņu.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts