Nozares ziņas Pasts
Latvijas Pasts
Latvijas Pasts

Latvijas Pasts līdz 2026. gada beigām apņemas pilnveidot pasta nodaļas, lai tās būtu ērti un droši pieejamas ikvienam, arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.

Transformējot savu darbību, Latvijas Pasta mērķis ir kļūt par klientiem draudzīgu un mūsdienīgu uzņēmumu. Stratēģiskās pārmaiņas ietver gan efektīvu un kvalitatīvu pakalpojumu ieviešanu, gan uzlabojumus sūtījumu piegādēs un klientu apkalpošanā. Tādējādi tiks ieviests arī jauns un ilgtspējīgs pasta nodaļu koncepts, lai visiem klientiem nodrošinātu pieejamību pasta pakalpojumiem. Tas paredz, ka visās pasta nodaļās būs iespēja pārvietoties un saņemt pasta pakalpojumus ikvienam, arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, lai viņi tos varētu saņemt bez citu palīdzības vai ar iespējami mazāku atbalstu.

Šā gada rudenī Latvijas Pasts ir uzsācis novērtēt 182 pilna pakalpojumu spektra pasta nodaļas un apzināt kopējo situāciju, nepieciešamos uzlabojumus, kā arī resursus, lai ēkas un klientu apkalpošanas telpas atbilstu vides pieejamības prasībām.

“Mēs apzināmies, ka Latvijas Pasta nodaļās ir nepieciešami būtiski uzlabojumi vides pieejamības jomā. Mums ir jākļūst par mūsdienīgu, uz klientu orientētu uzņēmumu, kas ir viegli sasniedzams ikvienam iedzīvotājam. Viena no mūsu vērtībām ir atvērtība, un uz to mēs raugāmies plaši, tajā skaitā ar empātiju, izpratni un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem iedzīvotājiem,” uzskata Latvijas Pasta valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare.

Lai situāciju uzlabotu, Latvijas Pasts konsultēsies ar nevalstiskajām organizācijām, kuru prioritāte ir vides pieejamība. Saskaņā ar vides pieejamības prasībām un vadlīnijām, uzklausot nevalstisko organizāciju ieteikumos, tiks sagatavots rīcības un ieviešanas plāns, lai 2026. gada beigās pieejamības ierobežojumi pasta nodaļās vairs nepastāvētu.

Pielāgojot savu darbību reālām klientu vajadzībām, Latvijas Pasts jau šobrīd, daudzviet ārpus lielajām pilsētām sniedz pasta pakalpojumus klientiem draudzīgā veidā – dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Šis risinājums ir īpaši piemērots cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Pastnieka apmeklējumu var pieteikt katru darbdienu, sazinoties ar Latvijas Pasta Klientu centru pa tālruni: 27008001 vai 67008001.

Par VAS Latvijas Pasts:

Latvijas Pasts sniedz visplašāko pasta pakalpojumu klāstu visā Latvijā vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietās. Uzņēmums nodrošina universālā pasta, komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības, pakomātu un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 2500 darbinieku.

Papildu informācija:

Laila Kļaviņa | Komunikācijas un filatēlijas daļas vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv, laila.klavina@pasts.lv

Mobilais tālrunis: +37129256012

Foto: Ieva Leiniša/LETA