Pieaugot e-komercijas popularitātei iedzīvotāju vidū un būtiski palielinoties ar pakomātu starpniecību nosūtīto sūtījumu apjomam, Latvijas Pasts vienā no noslogotākajiem pakomātu tīkla punktiem Rīgā, Pļavniekos, izvietojis Latvijā pirmo automatizēto pakomātu jeb paku torni. Tajā vienlaikus var uzglabāt ievērojami lielāku sūtījumu skaitu, un tas nozīmē, ka klienti sūtījumus varēs saņemt ātrāk nekā līdz šim. Turklāt tas ir videi draudzīgāks, jo ar ievērojami lielāku kapacitāti aizņem pavisam nelielu teritoriju.
Attīstot dažādas sūtījumu izsniegšanas risinājumus atbilstoši klientu mūsdienu patēriņa paradumiem, Latvijas Pasts savu pakomātu tīklu papildinājis ar Latvijā pirmo paku torni – efektīvu un modernu sūtījumu izsniegšanas iekārtu. Latvijas Pasta paku tornis ar automatizēto sūtījumu izsniegšanas funkciju ir efektīvākais šobrīd Latvijā strādājošais sūtījumu apkalpošanas risinājums.
Piecus metrus augstais tornis ir ne tikai ietilpīgs, bet arī ļoti kompakts, saudzējot vides resursus. Paku torņa izvietošanai nepieciešami vien 5,4 m2, bet tajā var uzglabāt līdz pat 500 sūtījumu vienlaikus. Klientiem lietojot paku torni, neradīsies izaicinājumi, lai saprastu kuras pakomāta durtiņas ir atvērušās, – visu sūtījumu saņemšana notiek turpat pie skārienekrāna, tādējādi nodrošinot ērtu pieredzi un pārskatāmību.
Klientiem paku tornis būs pieejams visu diennakti septiņas dienas nedēļā, un sākotnēji tas tiks izmantots tikai sūtījumu izsniegšanai, ar laiku aktivizējot arī nosūtīšanas funkciju.
Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits, komentējot Latvijas Pasta pakomātu tīkla attīstības projektus, uzsver: “Globālo tendenču un pandēmijas ietekmē pasta nozare ir strauji augusi ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā, līdz ar to arī Latvijas Pastam kā vadošajam sakaru un loģistikas nozares uzņēmumiem valstī ir jāspēj iet līdzi laikam un piedāvāt risinājumus, kas ir klientiem ērti un pieejami,” un pauž cerību, ka šodien atklātais paku tornis ir pirmais solis, lai arī turpmāk attīstītu un arvien plašāk piedāvātu šādus inovatīvus pasta pakalpojuma veidus.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns atzīst: “Līdz ar pasaules pasta nozares aktuālajām tendencēm un globālo tehnoloģisko revolūciju Latvijas Pasts pēdējos gados būtiski mainās: pieprasījums pēc tradicionālajiem pasta pakalpojumiem samazinās, bet tajā pašā laikā ievērojami pieaug moderno pasta pakalpojumu segments – palielinoties interneta komercijas apjomiem, arvien vairāk preču nepērkam veikalā, bet iegādājamies virtuāli. Vienlaikus tas, kas joprojām nav virtuālā tiešsaistes realitāte, bet gan bezsaistes īstenība, ir šo sūtījumu fiziska piegāde – arvien vairāk sūtījumu jāpiegādā klientiem arvien īsākos termiņos un arvien daudzveidīgākā, klientiem izdevīgākā veidā. Tā rezultātā arvien svarīgāka kļūst ne tikai sūtījumu starptautiskā loģistika, bet arī ērti un lokāli risinājumi sūtījumu izsniegšanai, piemērojoties klientu jaunajai dienaskārtībai.”
Pirmais paku tornis Latvijā izvietots vienā no blīvāk apdzīvotajām Rīgas apkaimēm un noslogotākajiem Latvijas Pasta pakomātu tīkla punktiem – Pļavniekos, pie veikala Rimi A. Saharova ielā 23a. Jaunais risinājums palīdzēs nodrošināt ātrāku sūtījumu piegādi klientiem, kuri ar pakomāta starpniecību vēlas saņemt internetveikalos iegādātās preces, kā arī mazināt klientu plūsmu tuvējā – 82.pasta nodaļā, no kuras būs iespēja pārvirzīt daļu sūtījumu saņemšanai pakomātā.
Latvijas Pasts nākotnē apsver šāda risinājuma ieviešanu arī citās sūtījumu piegādes ziņā noslogotās Rīgas teritorijās, tiesa, pēc tam, kad būs iespējams izvērtēt paku torņa sniegtās priekšrocības ilgtermiņā, jo paku torņa izveides projekts ir komplicētāks no saskaņošanas un infrastruktūras izbūvju viedokļa.
Paku torni izstrādājis Igaunijas jaunuzņēmums Cleveron, un tā vadība balstās mākoņprogrammatūrā, ko viegli integrēt ar citām sistēmām. Investīcijas paku torņa iegādē un izvietošanā sasniedz nepilnus 66 000 eiro.
Inovatīvā paku torņa izvietošana ir viens no Latvijas Pasta mērķtiecīgas modernizācijas soļiem līdzās tādiem jaunievedumiem kā moderns un ērts sūtījumu atmuitošanas rīks klientiem un pilnībā automatizēta sūtījumu šķirošanas līnija, ko vada mākslīgais intelekts. Plānots, ka mērķtiecīga attīstība turpināsies arī nākotnē.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts