Turpinot uzņēmuma modernizāciju, šī gada martā Latvijas Pasts papildinājis uzņēmuma autoparku ar 340 jaunām, dabai draudzīgām automašīnām. Jaunās automašīnas saņems pastnieki teritorijās, kur tiek nodrošināta universālā pasta pakalpojuma sniegšana klientu dzīvesvietās, un tās palīdzēs efektīvāk piegādāt sūtījumus. Šis ir tikai viens no soļiem, ko uzņēmums īstenojis ilgtspējas jomā.
“Svarīgi ir ne tikai tas, lai jaunie auto būtu videi draudzīgi, bet arī lai tie labi kalpotu mūsu pastniekiem, atvieglojot viņu ikdienas darbu. Līdzīgi kā skolotāji vai ārsti, arī pastnieki bieži vien pilda sociālu funkciju. Jo īpaši laukos pastnieks ir kā labā feja, kas nodod cilvēkam ne tikai avīzi vai pasta sūtījumu, bet arī parunājas un nereti pa ceļam gar veikalu nopērk maizi. Pastnieks bieži vien ir vienīgais cilvēks, ko kāds pensionārs sastop visas nedēļas laikā. Tāpēc mans vēlējums ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir novērtēt, godāt mūsu pastniekus un, redzot viņus darbā, vai tas būtu ar jauno mašīnu vai citu pārvietošanās līdzekli, droši sveicināt un pateikt paldies,” uzsver satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Lai veicinātu videi draudzīgākas pasta sūtījumu piegādes, viens no svarīgākajiem kritērijiem pastnieku jauno dienesta automašīnu iepirkumā bija degvielas patēriņa rādītājs. Tiek lēsts, ka jaunie auto nodrošinās līdz pat 25% mazāku degvielas patēriņu, kas ļaus samazināt transporta radīto piesārņojumu apkārtējā vidē. Tāpat autoparka nomaiņa veicinās CO2 emisiju samazinājumu – saskaņā ar aprēķiniem Latvijas Pastam šādā veidā izdosies samazināt CO2 emisiju par 75,75 tonnām gadā jeb par 28,58%.
“Latvijas Pasts, gluži tāpat kā citi mūsdienīgi uzņēmumi, domā par to, kā strādāt ilgtspējīgi un samazināt sevis atstāto ekoloģisko pēdu. Vienlaikus autotransports, kas tiek uzskatīts par vienu no galvenajiem gaisa piesārņotājiem, ir vitāli svarīgs instruments kvalitatīvai un efektīvai pasta pakalpojumu nodrošināšanai, un bez tā iztikt nevaram. Lielākoties tas tiek izmantots sūtījumu piegādēm reģionu teritorijās, kur ir zems apdzīvotības blīvums un attālumi starp adresātiem lauku mājās var sasniegt pat desmit kilometru. Laukos klienti bieži izmanto iespēju pieteikt pasta pakalpojumu saņemšanu tieši savā dzīvesvietā, jo tas ir ērtāk un izdevīgāk, īpaši gadījumos, kad nav sava privātā transportlīdzekļa, bet sabiedriskais transports kursē reti. Līdz ar to autoparka papildināšana ar jauniem, videi draudzīgākiem auto ir loģisks solis, ko īstenojam uzņēmuma ilgtspējas stratēģijā paredzēto pasākumu ietvaros,” norāda Mārcis Vilcāns, Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs.
Pastnieku dienesta automašīnu pilna servisa nomu uz pieciem gadiem, uzvarot Latvijas Pasta izsludinātajā iepirkumā, nodrošina SIA Pilna servisa līzings. Auto nomas līgums paredz gan regulāras servisa apkopes dīlera servisos, gan maiņas auto nodrošināšanu pastāvīgā auto remonta gadījumā, kā arī attālinātu tehniskā stāvokļa monitoringu, lai laikus tiktu ieplānotas nepieciešamās apkopes un remonti, neradot riskus pasta piegādes traucējumiem. Nomas cenā iekļautas tehniskās apkopes un apskates, remonti, riepu nomaiņa un OCTA/KASKO apdrošināšana visā nomas periodā.
Dabai draudzīgāku auto iekļaušana autoparkā nav vienīgais Latvijas Pasta projekts ilgtspējas mērķu sasniegšanai. Uzņēmums plāno izveidot saules paneļu parku ar kopējo jaudu 110 kW, un 2023. gadā tiek plānota kravas furgonu iegāde. Daļa no šajā iepirkumā iekļautajiem auto būs elektroauto, kas tiks izmantoti pasta sūtījumu piegādei.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un izvērstu āra un iekštelpu pakomātu tīklu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, pakomātu, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 2700 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Kļaviņa | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.klavina@pasts.lv
Latvijas Pasta sociālo mediju profili:
Twitter; Facebook; Instagram; Linkedin