2020.gada decembrī un 2021.gada janvārī Latvijas Pasta tīklā tirgoto mazumtirdzniecības preču piegādes klientu dzīvesvietās pieaugušas vidēji par 40% salīdzinājumā ar iepriekšējiem mēnešiem. Visvairāk klienti izmanto iespēju iegādāties ar pasta pakalpojumiem saistītās mazumtirdzniecības preces, bet pēdējos mēnešos stabilu vietu pastnieku piegādēs sāk ieņemt arī dažādas saimniecības preces. Iespēja saņemt nepieciešamās preces ar pastnieka starpniecību ir ļoti būtiska tieši reģionu iedzīvotājiem, kas dzīvo attālu no apdzīvotām vietām un kam nav iespēju ērti iepirkties sev izdevīgā vietā un laikā, īpaši Covid-19 pandēmijas apstākļos.
Līdz ar pandēmijas otro vilni aktivizējušās Latvijas Pasta mazumtirdzniecības tīkla preču piegādes klientu dzīvesvietās ar pastnieku starpniecību – 2020.gada nogalē un 2021.gada pirmajā mēnesī šādi piegādāto preču pieaugums veido vidēji 40% salīdzinājumā ar iepriekšējiem mēnešiem. Visvairāk iedzīvotāji šādā veidā iegādājušies ar pasta pakalpojumiem saistītās preces – piemēram, pastmarkas, aploksnes, pastkartes un sūtījumu iepakojumu. Aktuālas ir arī mobilo tālruņu priekšapmaksas kartes. Taču pēdējos mēnešos vērojams arī piegādāto saimniecības preču pieaugums.
“Lauku reģionu iedzīvotāji vienmēr aktīvi izmantojuši iespēju saņemt preces ar Latvijas Pasta starpniecību – gan izvēloties no Latvijas Pasta mazumtirdzniecības tīkla piedāvājuma, gan arī, attīstoties tehnoloģijām un pieaugot e-komercijas izmantojumam, arī no interneta veikaliem. Tā kā ar Latvijas Pasta palīdzību iedzīvotājus iespējams sasniegt pilnīgi visa Latvijā, arī attālākajās lauku viensētās, faktiski tā ir iespēja jebkuram iedzīvotājam neatkarīgi no dzīvesvietas saņemt sev vajadzīgās preces, tādējādi nodrošinot tādu pašu preču pieejamību kā iedzīvotājiem, kas dzīvo pilsētās,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Īpaši būtiska iespēja saņemt nepieciešamās preces ar pastnieka starpniecību savā dzīvesvietā ir senioriem, kas dzīvo attālu no apdzīvotām vietām un kam nav iespēju ērti pārvietoties un veikt nepieciešamos pirkumus, turklāt Covid-19 pandēmijas laikā iespējas droši iepirkties ārpus mājām ir ierobežotas.
2020.gada decembrī Latvijas Pasts vienojās par sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumu ELVI, nodrošinot pārtikas produktu piegādes klientu dzīvesvietās Latgalē un tādējādi veicinot šā reģiona iedzīvotāju līdzvērtīgas iespējas saņemt arī svaigus produktus savā dzīvesvietā, Pakāpeniski Latvijas Pasta pārtikas produktu piegādes sadarbībā ar ELVI būs pieejamas arī pārējos Latvijas reģionos – patlaban pastnieki Kurzemē, Vidzemē un Zemgalē lauku teritorijās pārtikas preces piegādā testa režīmā.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts