Latvijas Pasta Eksprespastam, kas specializējas kurjerpasta pakalpojumu sniegšanā, 2020.gadā par 40% palielinājies iekšzemes sūtījumu apjoms, kā arī būtiski – par gandrīz 150% – audzis apkalpoto klientu skaits, kas sūtījumu noformēšanai izmanto e-sūtīšanas rīku, kas ir īpaši ērts sūtījumu nosūtīšanas veids Covid-19 laikā, jo ļauj noformēt un nosūtīt sūtījumus, neizejot no mājām vai biroja un neapmeklējot pasta nodaļu. Eksprespasts sadarbībā ar Nacionālo veselības dienestu 2020.gadā piegādāja 6,9 miljonus sejas masku, 0,8 miljonu respiratoru un 2500 aizsargbriļļu 2500 ārstniecības iestādēm visā Latvijā, sadarbību turpinot arī 2021.gadā.
Covid-19 izraisītās pandēmijas dēļ Latvijā strauji attīstījusies e-komercijas tirdzniecība, palielinot pieprasījumu pēc dažāda veida preču piegādēm. Latvijas Pasta kurjerpakalpojumu sniedzējam Eksprespastam ievērojami auguši iekšzemes sūtījumu apjomi, ko veicinājusi arī klientu vēlme sūtījumus saņemt maksimāli ātri ar kurjera starpniecību bez pasta pakalpojumu sniegšanas vietas klātienes apmeklējuma. 2020.gadā Eksprespasta iekšzemes sūtījumu apjoms palielinājies par 40%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, un šāda tendence turpinās arī 2021.gadā – janvārī un februārī kurjerpasta pakalpojumu apjoms palielinājies par 37%, salīdzinot ar analogu periodu pērn.
Līdz ar Covid-19 ietekmi 2020.gadā pieaudzis arī apkalpoto klientu skaits, kas sūtījumu noformēšanai izmantojuši e-sūtīšanas rīku Eksprespasta mājaslapā: https://expresspasts.lv/esutisana/. Šādi 2020.gadā klienti sūtījumus noformējuši par 148% vairāk, salīdzinot ar 2019.gadu. Šis ir īpaši ērts sūtījumu nosūtīšanas veids Covid-19 laikā, jo ļauj noformēt un nosūtīt sūtījumus, neizejot no mājām vai biroja un neapmeklējot pasta nodaļu klātienē.
Pasta sūtījumu noformēšana tiešsaistē ir vienkāršs risinājums piegādēm Latvijā, Lietuvā un Igaunijā – noformēšanas brīdī klients var uzzināt pakalpojuma izmaksas, veikt apmaksu, izmantojot maksājumu karti vai internetbanku, izvēlēties ērtāko sūtījuma piegādes un nodošanas veidu. Eksprespasts piedāvā plašas piegādes iespējas Latvijas teritorijā – sūtījumu var piegādāt ar kurjeru noteiktā adresē, uz kādu no vairāk nekā 60 Latvijas Pasta pakomātiem, vairāk nekā 60 Circle-K degvielas uzpildes stacijām vai vairāk nekā 300 pilna spektra pasta nodaļām visā Latvijā. Savukārt noformētos eksprespasta sūtījumus klienti var nodot tuvākajā pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai izsaucot kurjeru savā dzīvesvietā.
Eksprespasts sadarbībā ar Nacionālo veselības dienestu 2020.gadā piegādāja 6,9 miljonus sejas masku, 0,8 miljonu respiratoru un 2500 aizsargbriļļu 2500 ārstniecības iestādēm visā Latvijā – šo sūtījumu sašķirošanu un noformēšanu nodrošina Latvijas Pasts. Sadarbība ar Nacionālo veselības dienestu turpinās arī 2021.gadā.
Latvijas Pasta Eksprespasts nodrošina ātrus un kvalitatīvus sūtījumu piegādes pakalpojumus no rokas rokā Latvijā un visā pasaulē; īpaši ērti piegādes nosacījumi ir uz tuvākajām kaimiņvalstī, piemēram, Lietuvā Eksprespasts sūtījumus var piegādāt arī uz 700 pasta nodaļām un 90 paku termināļiem.
Pasaules Pasta savienības (Universal Postal Union) Eksprespasta kooperatīva (Expressmail Service Cooperative – EMS)198 dalībvalstu konkurencē Latvijas Pasta Eksprespasts 2019.gadā atzīts par labāko kurjerpasta servisu pasaulē – tam piešķirts zelta līmeņa kvalitātes novērtējums un pirmā vieta. Eksprespasta sūtījumu piegādes rezultātus visas pasaules EMS uzņēmumos ik gadu vērtē starptautiskā auditorkompānija PriceWaterhouseCoopers.
Latvijas Pasta Eksprespasts jau vairāku gadu garumā ieņem pirmās vietas Pasaules Pasta savienības EMS kooperatīva dalībvalstu uzņēmumu vidū.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts