Šodien, 29.novembrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas noteiktos airBaltic stratēģiskos mērķus – veicināt Latvijas starptautisko sasniedzamību, nodrošinot pasažieru un kravu aviopārvadājumus, tiekties uz klimatneitralitāti, attīstīt tirgus daļu Ziemeļeiropas un citu valstu lidostās, kā arī iesaistīties jaunos tirgus segmentos, tādējādi veicinot Rīgas kā nozīmīga Ziemeļeiropas gaisa satiksmes centra attīstību.
Aviosabiedrības airBaltic darbība nodrošina stratēģiski svarīgus pakalpojumus valsts attīstībai. airBaltic stratēģiskais mērķis uzstādīts atbilstoši spēkā esošajiem valsts līmeņa politikas plānošanas dokumentiem, kā arī tajos noteiktajiem mērķiem un attīstības perspektīvām.
airBaltic plašā lidojumu ģeogrāfija un tranzīta satiksmes modelis veicina Latvijas starptautisko savienojamību, nodrošina pieeju tirgum un veicina tiešās ārējās investīcijas Latvijas tautsaimniecībā. Saskaņā ar pētījumu, kas veikts 2019. gadā, kopējā airBaltic tiešā un netiešā ietekme uz Latvijas ekonomiku sasniedza 2,5% no iekšzemes kopprodukta un netieši atbalstīja gandrīz 30 000 darbavietu.
airBaltic aviopārvadājumu tīkla veidošana balstās uz tranzīta satiksmes koncentrēšanu Rīgas lidostā, tiek nodrošināta Latvijas aviācijas līderība gan Baltijas valstīs, vienlaikus radot konkurenci Ziemeļeiropas aviosabiedrībām. Tāpat aviosabiedrības sekmīga darbība ir būtiska arī Rīgas lidostas attīstībai. Nacionālajam pārvadātājam ir būtiska nozīme krīzes situācijās, tostarp nodrošinot speciālus repatriācijas lidojumus un nodrošinot konkrētu preču piegādi Covid-19 pandēmijas laikā, kad pasaules loģistikas ķēdes bija paralizētas.
Aviosabiedrība modernizē floti un optimizē lidojumu procedūras, kopš 2008. gada samazinājusi CO2 emisiju apjomu uz katra pasažiera nolidoto kilometru par 33%. 2020. gada airBaltic veic lidojumus tikai ar vienu no pasaulē zaļākajām komerciālajām lidmašīnām Airbus A220-300.
Lai izpildītu Eiropas Komisijas valsts atbalsta lēmumos iekļautos nosacījumus par rekapitalizācijas rezultātā iegūtās valsts līdzdalības izbeigšanu, Ministru kabinets atbalstīja valsts līdzdalības samazināšanu, izmantojot sākotnējā publiskā piedāvājuma izteikšanu (IPO) kā metodi, kādā tiek izbeigta rekapitalizācijas rezultātā iegūtā valsts līdzdalība airBalticā (ierobežotas pieejamības informācija). Sagatavošanās valsts līdzdalības izbeigšanai notiek saskaņā ar iepriekš noteikto un valdībā apstiprināto laika grafiku IPO procesa organizēšanai (ierobežotas pieejamības informācija).
Saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu valsts līdzdalība un stratēģiskā mērķa noteikšana ir jāveic ne retāk kā reizi piecos gados. airBaltic ir privāta kapitālsabiedrība, kurā Satiksmes ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, valsts līdzdalības apmērs ir 97,97 %.