Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem devītā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem. Pirmie divi elektrovilciena vagoni un jumta sastāvdaļas Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā, ritošā daļa – šonedēļ. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau deviņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šī gada janvārī, septītais un astotais – februārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus. Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem dodas izmēģinājuma braucienos tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 

Par AS “Pasažieru vilciens”

2001. gada 2. novembrī dibinātā akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” ir lielākais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2022. gadā uzņēmums pārvadāja 15,7 miljonus pasažieru, 98,8 % reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.

 

Papildu informācijai:
Sigita Zviedre
AS „Pasažieru vilciens”
Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja
Mob. tālr. 26377286
E-pasts: sigita.zviedre@pv.lv